Agencja interaktywna a agencja reklamowa – czym się różnią?

agencja interaktywna

Wiele osób uważa, że reklama interaktywna to to samo, co reklama tradycyjna. Tak jednak do końca nie jest. Interaktywne agencje reklamowe wykorzystują różne technologie do promowania marek swoich klientów wśród konsumentów. Agencje reklamowe natomiast do promowania marek wykorzystują tradycyjne media, takie jak radio, telewizja i prasa. Sprawdź, czym jeszcze różnią się obie te agencje i sprawdź, która będzie lepsza dla Twojego biznesu!

Agencja interaktywna a agencja reklamowa

Agencje interaktywne, takie jak np. https://quality-factor.pl/, wykorzystują technologie internetowe i mobilne do promowania marek swoich klientów. Natomiast agencja reklamowa wykorzystuje radio, telewizję i gazety do promowania marek. Ponadto tradycyjne media są mniej interaktywne niż platformy internetowe i mobilne. Oznacza to, że tego typu media mogą jedynie opowiadać historię lub sprzedawać produkt, ale nie wchodzą w interakcję z konsumentem na poziomie indywidualnym. Ponadto agencje reklamowe nie mają wielu możliwości interaktywności czy personalizacji dla konsumenta. W związku z tym technologia internetowa i mobilna pozwala na większą interaktywność niż tradycyjne media.

Agencje reklamowe często wykorzystują tradycyjne media, takie jak radio, telewizja i gazety, aby promować marki swoich klientów. Technologia internetowa i mobilna umożliwia większą interaktywność niż tradycyjne media, ponieważ umożliwia użytkownikowi bezpośrednią interakcję z reklamą- w tym aspekty grywalizacji, takie jak zdobywanie punktów lub nagród. Na przykład reklamodawcy mogą umieszczać specjalne promocje w witrynach często odwiedzanych przez graczy, aby zwiększyć świadomość marki wśród tej grupy odbiorców. Następnie pracownicy agencji generują reklamy na podstawie zebranych danych o zachowaniach konsumentów na tych stronach internetowych- jak zwyczaje zakupowe czy też zainteresowanie wprowadzeniem danego produktu, a następnie dostarczają je za pośrednictwem tradycyjnych mediów, jak programy radiowe lub telewizyjne.

Obie agencje wykorzystują wiele ludzi do generowania pomysłów na dane reklamy. Tradycyjna reklama wymaga wielu osób przy niej pracujących w różnych dziedzinach, takich jak pisarze czy też planiści, ponieważ tego rodzaju reklama wykorzystuje wiele mediów (np. radio i telewizja). Ponadto reklamodawcy zwykle zatrudniają kreatywne zespoły pisarzy, którzy tworzą reklamy dostosowane do sprzedaży określonych produktów lub marek- znane również jako reklamy „bezpośredniej reakcji”, które starają się przekonać konsumentów bezpośrednio w oparciu o ich potrzeby lub preferencje. Reklama interaktywna nie ma tego wymogu, ponieważ wykorzystuje tylko kilka narzędzi- głównie platform internetowych, które są nastawione na promowanie marki klienta bez potrzeby pisarzy lub planistów.

agencja interaktywna a agencja reklamowa

Agencja interaktywna a agencja reklamowa- na co najlepiej się zdecydować?

W tej kwestii liczy się przede wszystkim to, jak działa Twoja firma i jakie rynki najbardziej Cię interesują. Jeśli Twoja firma działa wyłącznie w Internecie, agencja z pełnym zakresem usług może być zbyteczna. W takim przypadku warto skorzystać z bardziej wyspecjalizowanej agencji interaktywnej, która zajmuje się promocją marki w sieci. Przy wyborze odpowiedniej agencji warto skupić się również na jej renomie. W końcu nic nie pobije recenzji napisanych przez byłych lub obecnych klientów. Zrób mały research i wybierz najlepsze rozwiązanie dla siebie. Następnie poprzez odpowiedni kontakt wybierz odpowiednią agencję zajmującą się nowoczesną reklamą.

Podsumowanie

Zarówno agencje interaktywne jak i agencje reklamowe korzystają z szeregu narzędzi, mających na celu promocję marek klientów. Jednak agencja interaktywna koncentruje się na dostarczaniu za pośrednictwem platform internetowych spersonalizowanych komunikatów, dostosowanych specjalnie dla każdego użytkownika, podczas gdy tradycyjne agencje opierają się bardziej na mediach drukowanych, takich jak gazety. Dlatego ważne jest, aby podczas planowania strategii firmy zrozumieć, co składa się na marketing interaktywny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here