Branża dziecięca – perspektywy na 2023

Popularność zakupów w internecie w ostatnich latach znacznie wzrosła. Pandemia, która wielu z nas na długie miesiące zamknęła w domach, zachęciła Polaków do zamawiania produktów online, a sklepy – do tworzenia swoich wirtualnych odpowiedników. Jak w 2023 roku wygląda rynek e-commerce w branży dziecięcej?

Zakupy w internetowych sklepach dziecięcych – kiedy i co najczęściej zamawiamy?

Sprzedawcy internetowi, a także kurierzy i listonosze z ogromną łatwością wskazują okres, w którym widać znaczny wzrost sprzedaży. W związku z tym, że wielu dorosłych Polaków w okresie przedświątecznym wciela się w rolę Świętego Mikołaja, to właśnie w drugiej połowie listopada aż do Gwiazdki widać ogromne zainteresowanie zakupami zabawek, książek dziecięcych i akcesoriów dla dzieci.

Internetowe sklepy dziecięce to także doskonałe miejsce na zakupy przez cały rok. Wielu przyszłych rodziców korzysta z nich, aby skompletować wyprawkę dla dziecka. W oczekiwaniu na pociechę mogą wygodnie bez wychodzenia z domu kupić najważniejsze produkty dla noworodka i niemowlęcia. Fotelik samochodowy, wózek w typie gondoli, ubranka w najmniejszych rozmiarach, akcesoria do pielęgnacji noworodka, łóżeczko czy karuzelę nad łóżeczko można z łatwością wybrać w e-sklepie dziecięcym, np. https://tobisklep.pl. Z perspektywy domowego budżetu najważniejszą zaletą zakupów w sieci jest niższa cena produktów niż w sklepach stacjonarnych.

Łatwe i szybkie skompletowanie wyprawki dla dziecka w internecie często sprawia, że zakupy online wchodzą rodzicom w nawyk. Bogaty wybór i łatwość porównania ze sobą wielu modeli fotelików dziecięcych czy wózków, a także wygodna forma dostawy wprost do domu to najistotniejsze wyróżniki e-zakupów. Takich walorów nie mają sklepy stacjonarne, dlatego rodzice starszych dzieci chętnie kupują w sieci także produkty niezbędne na kolejnych etapach rozwoju, np. uczące zabawki interaktywne, samochodziki dziecięce dla następnej kategorii wagowej czy wózki w typie parasolki dla siedzących pociech.

E-commerce dla dzieci w 2023 roku – perspektywy rozwoju

Myśląc o przyszłości internetowych sklepów z zabawkami i artykułami dziecięcymi, warto spojrzeć na dane. Jednym z najbardziej wiarygodnych jest raport „E-commerce w Polsce”, który co roku przygotowuje Gemius. Ostatnią edycję badania przeprowadził w 2022 roku, a do współpracy zaprosił Polskie Badania Internetu i IAB Polska. Jak wskazują wyniki, aż 44% respondentów wskazało, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy kupiło w sieci zabawki i artykuły dziecięce. Warto wyróżnić kupujących ze względu na płeć. 4 na 10 panów zadeklarowało kupowanie w sieci produktów dla dzieci, a wśród pań ten odsetek był wyższy – wyniósł 48%. Dla porównania w 2021 roku e-zakup artykułów dziecięcych zadeklarowało 41% ankietowanych.

Co ciekawe, aż 23% respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie o to, czy często szuka informacji o artykułach dziecięcych i zabawkach w internecie, a potem i tak kupuje w je sklepie stacjonarnym. Zależność jest inna, gdy mowa o oglądaniu produktów dla najmłodszych w tradycyjnym sklepie, a potem zamawianie ich online. Takie zachowania zakupowe deklaruje aż 33% badanych.

Podsumowując, powszechnie dostępne wyniki badań z 2021 i 2022 roku dotyczących e-commerce wyraźnie wskazują, że internetowe sklepy z zabawkami i artykułami dla dzieci systematycznie rosną w siłę i nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się w najbliższym czasie zmienić. Łatwość porównania wielu produktów, dogodna i często darmowa dostawa, a przede wszystkim niższa cena w oczach wielu kupujących stanowią najważniejszą przewagę e-sklepów względem sklepów stacjonarnych.

Poprzedni artykułJakich pozwoleń wymaga budowa hali przemysłowej?
Następny artykułCzy warto inwestować w tłumaczenie stron internetowych? Jak biura tłumaczeń pomagają w globalizacji biznesu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj