Jakie meble do pracy w biurze?

Praca biurowa, mimo tego, że kwalifikuje się jako praca siedząca, nie należy do tych najwygodniejszych. Nieodpowiednio dobrane krzesło, zła wysokość biurka czy też często zbyt intensywna klimatyzacja, sprawiają, że mimo braku dźwigania ciężkich rzeczy czy też niespędzania chłodnych dni pod gołym niebem, praca za biurkiem, potrafi przysporzyć wielu boleści. Jakie meble biurowe wybrać, żeby sobie pomóc?

Wpływ odpowiedniego wyposażenia biura na zdrowie pracowników

Tego, że meble biurowe to podstawa wygodnej, zdrowej oraz zgodnej z wytyczonymi odgórnie, standardami pracy, dowiemy się zaraz po zatrudnieniu w danym zakładzie pracy, bo już podczas szkolenia z bezpieczeństwa i higieny pracy (tzw. BHP). To, na czym i w jaki sposób będziemy siedzieć przez co najmniej 8 godzin każdego dnia, zadecyduje w dalszej kolejności o stanie naszego samopoczucia, ale przede wszystkim zdrowia. Złe wyposażone biuro to docelowo problemy z kręgosłupem, bólem karku, a niekiedy barkami. W przyszłości może się to wiązać z koniecznością odwiedzania rehabilitantów, a nawet zażywaniem leków przeciwbólowych. Jak zatem dobrze wyposażyć biuro i mieć pewność, że sobie w ten sposób tylko pomagamy?

Jakie meble biurowe wybrać?

Jak wiadomo, ostatnimi laty, praca biurowa przeniosła się również do naszych domów, co oznacza, że pod pojęciem praca biurowa, możemy rozumieć co najmniej dwie, odnoszące się do rodzaju oraz sposobu wykonywanej pracy, jej odmiany. Niezależnie jednak od powyższego, w obu przypadkach, niezbędnym elementem są dobrej jakości meble biurowe. O ile, w domu wystarczy zaopatrzyć się w wygodne dla nas krzesło oraz chociażby mały stolik, o tyle już w większym biurze, sam mały stolik i przypadkowe krzesło, mogą okazać się niewystarczające.

W tym drugim przypadku, warto, ażeby duża firma czy też nawet mniejsze biuro, zapewniły swoim pracownikom odpowiedniej wielkości oraz wysokości biurko z szufladami, miękkie oraz nienadwerężające kręgosłupa krzesło, oraz jeżeli zakład posiada również papierową dokumentację, także pojemne regały i szafy na ich przechowywanie.

Meble biurowe w kontekście wyglądu biura

Wygoda oraz pragmatyzm to jedno, ale nie da się ukryć, że biuro spełnia poniekąd również funkcję wizualną. Każdy pracownik chce czuć się w nim przytulnie oraz domowo. Dlatego też warto, ażeby wybrane meble biurowe, oprócz tego, że spełniają odgórne wytyczne, dodawały uroku całemu pomieszczeniu oraz sprawiały, że jest to miejsce, do którego chce się wracać. W tym kontekście, warto wziąć pod uwagę, zarówno rodzaj surowca, z jakiego meble zostały wykonane, jak również ich dokładny odcień.

Z pewnością, w małych pomieszczeniach, lepiej sprawdzą się jasne odcienie, które optycznie je powiększą, zaś w dużych biurach, nie będzie to już miało takiego znaczenia.

Jak widzimy, kwestia mebli biurowych, pomimo że nie jest jakoś szczególnie skomplikowana, wymaga dokładnej analizy oraz przemyślenia nawet najmniejszych szczegółów, tak ażeby każdy pracownik był zadowolony z ostatecznego rezultatu.

Poprzedni artykułKredyt czy pożyczka – jakie kryteria należy spełnić, aby otrzymać dodatkową gotówkę?
Następny artykułWizytówki firmowe – jakie zamówić?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj