Jak znaleźć pracę? W jaki sposób i gdzie jej szukać?

jak znaleźć pracę

Marzysz o pracy w swoim zawodzie, jednak znalezienie zatrudnienia zgodnego z oczekiwaniami nie jest łatwe? Na Twoje ostateczne powodzenie wpływa wiele czynników. W tym artykule znajdziesz praktycznie wskazówki. Dowiesz się gdzie szukać ofert i jak wyróżnić się na tle kandydatów. Zwiększ swoje szanse na rozwój zawodowy!

Znajdź przyczynę bezowocnych poszukiwań

Pierwszym krokiem do wyeliminowania popełnianych błędów jest ich odnalezienie. Dlaczego osoby poszukujące pracy nie mogą jej znaleźć? Przyczyn może być naprawdę wiele, a oto niektóre z nich.

  1. Brak pomysłu na siebie – jeśli nie masz sprecyzowanych planów rozwoju zawodowego, trudno będzie znaleźć satysfakcjonującą pracę. Spróbuj określić czym chciałbyś zajmować się w życiu i sprawdź, jak inni do tego doszli. To pozwoli Ci wyznaczyć kolejne stopnie awansu.
  2. Aplikujesz wszędzie, gdzie to możliwe – to sytuacja podobna do poprzedniej. Brak konkretnego planu oddala Cię od pracy marzeń. Jeśli wysyłasz swoje CV na każdy wakat, prawdopodobnie nie spełniasz wszystkich kryteriów wymaganych na wielu stanowiskach.
  3. Jesteś nastawiony zbyt roszczeniowo – nawet jeśli spełniasz wszystkie kryteria, nie możesz czuć się jak zatrudniony, a przede wszystkim nie pokazuj tego podczas rozmowy kwalifikacyjnej i nie zachowuj się jak osoba, której wszystko się należy. Zbyt wygórowane mniemanie o sobie, skutecznie zniechęci pracodawcę do zatrudnienia Ciebie.
  4. Twoje dokumenty aplikacyjne nie są profesjonalne – jeśli nie wyeksponujesz odpowiednio swoich atutów, pracodawca prawdopodobnie nie zwróci uwagi na Twoją kandydaturę.
 Gdzie szyjać pracy - Sprawdź na Ciekawe CV

Zacznij od przygotowania profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych

Stworzenie dokumentów aplikacyjnych to jeden z pierwszych etapów poszukiwania pracy. Powinny one uwydatniać Twoje atuty, a ukrywać ewentualne braki. Jak zrobić CV? Na samym początku stwórz krótkie podsumowanie zawodowe, które pozwoli Ci się wyróżnić. Podawaj konkretne informacje oraz dane liczbowe i procentowe. Pamiętaj o dopasowaniu życiorysu do oferty pracy. Co to oznacza? Jako pierwsze wypisz te umiejętności, których wymaga pracodawca.

Chcesz pokazać, że zależy Ci na tej pracy? Prześlij dodatkowo list motywacyjny. Istotne jest, abyś nie powielał w nim treści z CV, a rozwinął kluczowe kompetencje i udowodnił, że jesteś idealnym kandydatem na stanowisko, na które aplikujesz.

Jak znaleźć pracę?

Jeśli Twoje dokumenty aplikacyjne są już gotowe, zadbaj o tzw. networking, czyli bazę znajomości. Stwórz profil na LinkedIn-ie, dzięki czemu dotrzesz do osób z Twojej branży, a jednocześnie pracodawców i rekruterów. Nie zapomnij też o kontaktach towarzyskich. Rekomendacje znajomych świetnie sprawdzają się podczas poszukiwania zatrudnienia.

Ważne jest, abyś określił swój cel zawodowy i dokładnie selekcjonował oferty, na które aplikujesz. Wybieraj tylko stanowiska związane z Twoimi kwalifikacjami. Zwiększysz w ten sposób szanse na to, że spełnisz większość wymagań i pracodawca zaprosi Cię na rozmowę kwalifikacyjną. Gdy już się to uda – zadbaj o odpowiednie przygotowanie. Sprawdź, jakie są najczęściej zadawane pytania na takich spotkaniach i powtarzaj (najlepiej na głos) odpowiedzi na nie. Unikaj przesadnego koloryzowania, ale też nie bądź zbyt skromny. Przed rozmową koniecznie dowiedz się jak najwięcej o firmie, w której miałbyś pracować, musisz też potrafić odpowiedzieć na pytanie, dlaczego zainteresowało Cię akurat to ogłoszenie.

 Kreator CV - Ciekawe CV
Poprzedni artykułTłumaczenia techniczne z języka chińskiego
Następny artykułAutomat vendingowy w firmie – czy warto postawić na takie rozwiązanie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj