Wielu początkujących przedsiębiorców, stawiających swoje pierwsze kroki w świecie e-commerce zastanawia się, co będzie lepsze dla firmy: oparcie sprzedaży o własny sklep internetowy czy może inwestycja w konto na Allegro. Oba rozwiązania mają swoje plusy, sprawdźmy więc, jakie są podstawowe różnice pomiędzy tymi dwiema odsłonami handlu online.
Własny sklep internetowy – co trzeba wiedzieć?
Czy warto mieć własny sklep internetowy będąc przedsiębiorcą, który chce wypłynąć na szersze niż lokalne wody? Oczywiście, że tak! Sprzedaż online to przede wszystkim niezależność. Przedsiębiorca ustala własne zasady funkcjonowania sklepu, naturalnie w oparciu o obowiązujące prawo. Ma niemal nieograniczone pole do popisu, jeśli chodzi o prezentację ofert czy kontakt z klientem, może pozyskiwać subskrybentów do newslettera, organizować tematyczne promocje, generować kody rabatowe i zintegrować sklep z programem do wystawiania faktur czy platformą kurierską.
Co ważne, własny sklep internetowy nie jest objęty prowizją platformy udostępniającej oprogramowanie. Gdy przedsiębiorca sprzeda jakiś towar, nie musi dzielić się procentem tego przychodu z dostawcą oprogramowania. Handlując na Allegro, sytuacja wygląda nieco inaczej, ale o tym za chwilę. Nie oznacza to oczywiście, że prowadzenie sklepu jest darmowe (nie licząc hostingu i domeny). Aby przedsiębiorca mógł dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów, musi ją wypromować, a to oczywiście kosztuje, zarówno gdy wybierze pozycjonowanie strony www, jak i wtedy, gdy postanowi promować się przez system Google Ads.
By tego rodzaju reklama była skuteczna i charakteryzowała się konkurencyjną stawką za kliknięcie, powinna być prowadzona przez doświadczoną agencję reklamową, taką jak foxmedio, gdzie usługi e-marketingu są kompleksowe i zawsze na czasie. Idealnie, gdy agencja interaktywna oferuje zarówno pozycjonowanie sklepów, prowadzenie profili w social mediach, jak i złożone kampania reklamowe. Wówczas przedsiębiorca ma pewność, że może oprzeć cały swój marketing o współpracę z jedną, doświadczoną agencją.
Sklep na Allegro – czy to opłacalna opcja?
Sprzedaż online na Allegro to sposób na szybkie pozyskanie wielu nowych klientów z całej Polski bez inwestowania w profesjonalną infrastrukturę sklepu internetowego. Z tego powodu na handel na Allegro chętnie decydują się początkujący przedsiębiorcy, jak również ci, którzy z różnych względów wolą współpracować z potężnym hegemonem sprzedaży, niż wdrażać dedykowane rozwiązania. Sprzedaż przez platformę jednak wiąże się z prowizją, która jest zależna od typu sprzedanego artykułu i wynosi przeciętnie od kilku do kilkunastu procent. Handlując na Allegro, łatwo zadbać o bycie widocznym, i to bez długotrwałego inwestowania w pozycjonowanie. Służy temu reklama na Allegro, która, podobnie jak Google Ads, ułatwia wypromowanie ofert wśród szerszej grupy odbiorców i precyzyjne kierowanie przekazu do klientów docelowych.
Ponieważ system Allegro Ads to prawdziwy marketingowy kombajn, osoba niezorientowana w realizowaniu kampanii reklamowych online szybko może się w nim pogubić. Sprzedając na Allegro, warto oddać kwestię reklamy w ręce profesjonalnej agencji interaktywnej, która zadba o to, by kampanie były nie tylko skuteczne, ale i generowały jak najkorzystniejszy stosunek wyników do kosztów.
Reklama w Internecie z agencją interaktywną – dlaczego warto?
Współczesny handel w Internecie nie przypomina już niemal w niczym tego sprzed kilkunastu lat. Zmieniły się i algorytmy Google, które decydują o tym, jaką pozycję zajmie sklep w wynikach organicznych wyszukiwarki i popularny marketplace, jakim jest Allegro. Dziś ta bez wątpienia największa platforma sprzedażowa w Polsce zrzesza setki tysięcy przedsiębiorców, w tym wielu z Twojej branży. A ponieważ konkurencja jest silna i działa bardzo profesjonalnie, nie możesz od niej odstawać, zwłaszcza gdy chcesz zaistnieć. Właśnie dlatego, prowadząc biznes online, warto od razu postawić na współpracę z profesjonalistami, takimi jak dobra agencja interaktywna. Kraków, Warszawa, Poznań i inne duże miasta są pełne firm oferujących usługi z zakresu e-marketingu, ale jeśli chcesz zdobyć pozycję lidera, wyróżnić się na tle konkurencji i wykroić dla siebie jak największy kawałek sprzedażowego tortu, zainwestuj we współpracę z najlepszymi.