Jednym z filarów Czwartej Rewolucji Przemysłowej jest wykorzystanie technologii AI. Zaawansowane algorytmy pozwalają wyręczać ludzi w wielu zadaniach, znacznie ułatwiając i usprawniając rozmaite procesy. Przedsiębiorcy z różnych branż inwestują w tworzenie takich rozwiązań, ale mogą już korzystać też z gotowych narzędzi.
Jednym z najciekawszych projektów jest polski startup issueCheck, właśnie kończący prace nad inteligentnym asystentem klienta. Komunikacja z konsumentami ma ogromne znaczenie, ale zajmuje wiele czasu i wymaga dużego zaangażowania. W ostatnich latach popularne stały się chatboty, które były w stanie odpowiedzieć na proste pytania i w razie potrzeby przekierować do konsultanta. Zastosowanie najnowocześniejszej technologii pozwoliło jednak znacznie zwiększyć zakres możliwości programów tego typu.
W tym momencie system jest poddawany ostatnim testom i już wkrótce ma trafić na rynek. Będzie stanowił niezwykłe udogodnienie w szczególności dla reprezentantów branży e-commerce. Z powodzeniem zastępuje pracowników z działu Obsługi Klienta, a do tego może pracować przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Nie trzeba go utrzymywać, dlatego pozwala zoptymalizować wydatki.
Projekt issueCheck jest rozwijany już od 2020 roku. Zespół specjalistów AI Word zainspirowany gwałtownym wzrostem zainteresowania handlem on-line stworzył chatbot nowej generacji. Jego działanie opiera się na najlepszych algorytmach uczenia maszynowego i analizy języka naturalnego. Cały czas się uczy i rozwija, dlatego zamiast udzielać odpowiedzi na zasadzie schematu blokowego potrafi prowadzić proste konwersacje. Doradza, służy radą, poleca produkty itp. Może znacznie odciążyć albo całkowicie zastąpić pracowników w kontakcie z klientami, dbając o ich komfort. Narzędzie jest bowiem użyteczne dla przedsiębiorców, ale też wyjątkowo wygodne w obsłudze dla konsumentów – młodsze pokolenia zdecydowanie preferują taką formę komunikacji.
Startup uzyskał wsparcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w formie dofinansowania w wysokości blisko 1 miliona złotych.
Więcej informacji o issueCheck można znaleźć na stronie: https://issuecheck.pl/.