System CRM – dlaczego powinieneś go wdrożyć w swojej firmie?

System CRM – dlaczego powinieneś go wdrożyć w swojej firmie?

Bez znajomości swoich klientów i zrozumienia dla ich potrzeb żaden biznes nie ma racji bytu. Dziś każdy to rozumie i dlatego systemy CRM zyskują na popularności. Ich wdrożenie to gwarancja lepszego zarządzania relacjami z klientami, a co za tym idzie – wzrostu zysków. Z czym jeszcze wiąże się inwestycja w system CRM?

System CRM dla firmy – czym właściwie jest?

Przed szczegółowym omówieniem jego zalet, warto odpowiedzieć na pytanie, co to właściwie jest system CRM. Najlepszą odpowiedzią będzie rozwinięcie tego tajemniczego skrótu – CRM to z języka angielskiego Customer relationship management. Systemy CRM to, jak można się domyślić, informatyczne oprogramowania, których celem jest usprawnienie procesów zachodzących na linii klient-firma. To wszystko sprawia, że są one nieocenioną pomocą dla działów sprzedaży, marketingu czy obsługi klienta.

Kompleksowa wiedza o każdym kliencie w jednym miejscu

Usprawnienie obsługi klientów odbywa się przede wszystkim dzięki bazie danych, zawierającej wszystkie informacje na ich temat. Systemy CRM sprawiają, że o dowolnym czasie może je sprawdzić każdy pracownik. Wystarczy dosłownie kilka kliknięć, a o przekopywaniu się przez sterty dokumentów można zapomnieć. Wiąże się to także z oszczędnością czasu przy wdrażaniu nowo zatrudnionych osób do pracy nad danymi projektami czy ich przekazywaniu sobie między pracownikami.

Dostęp do wiedzy z dowolnego miejsca na świecie

Aby korzystać z systemu CRM jedyne, czego potrzebujemy to dostęp do Internetu – oprogramowania te otwiera się zazwyczaj w przeglądarce internetowej. Takie rozwiązanie ułatwia w znacznym stopniu wykonywanie pracy zdalnej. Co więcej, dostęp do danych i utrzymanie wartościowego kontaktu z klientem jest również możliwe podczas podróży służbowej.

Dokładna analiza efektywności

Szereg funkcji dostępnych w systemach CRM pozwala na rzetelne kontrolowanie wyników firmy. To olbrzymia korzyść zwłaszcza dla kadry zarządzającej, która w łatwy sposób może śledzić stan realizacji projektów, ich rentowność oraz zaangażowanie swoich pracowników. Ułatwia to podejmowanie wielu ważnych decyzji związanych zarówno z rozwojem klientów, jak i zatrudnianych osób.

Poprawa komunikacji wewnątrz firmy

Wskazują na to wszystkie powyższe akapity – systemy CRM usprawniają nie tylko relacje zewnętrzne, ale także te wewnętrzne. Komunikację ułatwia przede wszystkim równy dostęp do wszelkich danych, co znacznie poprawia współpracę w firmach. Kolejnym udogodnieniem są również różnego rodzaju komunikatory dostępne jako jedna z funkcji systemów CRM.

Szukasz skutecznego rozwiązania? Sprawdź system CRM Baseline.

Poprzedni artykułCo warto wiedzieć o systemie zarządzania jakością?
Następny artykułKomornik z „ludzkim” podejściem – czy to możliwe?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj