Nazwy niektórych przedsiębiorstw mogą przez długi czas pozostawać anonimowe. Pewnie nie stawiałbyś, że tak naprawdę korzystasz pośrednio z ich usług – robiąc zakupy w elektromarketach, zakładając konto bankowe czy dokonując płatności online. Końcowi odbiorcy usług i produktów, czyli konsumenci, nie muszą być do końca rozeznani w kwestii innowacji i wdrażania nowoczesnych rozwiązań ubezpieczeniowych. Taką na pierwszy rzut oka nieznaną firmą jest SPB Polska, która współpracuje z wieloma podmiotami – również na terenie Polski. Z pewnością (nawet nieświadomie) zetknąłeś się z jej usługami. Co więc powinieneś wiedzieć o SPB Polska?
Co to jest SPB Polska?
SPB Polska to grupa francuskiej firmy SPB obecnej w kilkunastu krajach Europy. Jej działalność skupia się na świadczeniu rozwiązań ubezpieczeniowych. SPB opracowuje i wdraża nowoczesne produkty ubezpieczeń zarówno dla dużych firm, instytucji bankowych, jak i mniejszych graczy. Warto zwrócić uwagę na ogromne doświadczenie specjalistów – przedsiębiorstwo działa już od 56 lat, w tym od ponad 10 lat jest obecne w Polsce. Przez ten czas firmie udało się przyciągnąć aż 50 milionów klientów, dla których zrealizowano 12 milionów napraw. Te liczby robią wrażenie, a mimo to nazwa firmy nie jest szeroko rozpoznawalna. Nie wynika to jednak z chęci pozostania anonimowym, zaś głównie ze specyfiki działalności. Łącznie we wszystkich oddziałach SPB pracuje ok. 1200 osób.
Innowacyjność, doskonałość i uczciwość – wartości SPB
Grupa SPB przygotowuje, opracowuje i zarządza ofertami ubezpieczeniowymi. Mowa o rozwiązaniach dla różnych sprzętów elektronicznych, produktów cyfrowych i przedmiotów codziennego użytku. Zajmuje się także ubezpieczaniem usług, w tym także tych powiązanych z bankowością, mobilnością, podróżami czy telekomunikacją. Jednym z kroków milowych marki było przyspieszenie jej rozwoju w kierunku dystrybucji oraz handlu elektronicznego. Obecnie, oprócz szerokiego wachlarza produktów, SPB zajmuje się również naprawą, regeneracją i recyklingiem sprzętów.
Oprócz tego obszaru, SPB jest aktywne w dostarczaniu rozwiązań różnym markom – np. bankom, sklepom i producentom. Celem takich działań jest wzbogacanie procesu zakupu. Jest to z korzyścią zarówno dla kupującego, jak i dla marki sprzedającej dane towary. Szczególnie ciekawym przykładem współpracy są tzw. ubezpieczenia zintegrowane, które są przedmiotem zainteresowań SPB Polska. W ramach wybranych rozwiązań proponowanych przez firmę wyróżnia się m.in.:
- chmurowe usługi bezpieczeństwa,
- pakiety leasingowe,
- pełną ochronę laptopów i komputerów,
- ochronę zakupów,
- ubezpieczenie przed wyłudzeniami,
- sprzęt zastępczy na czas naprawy,
- ochronę przed kradzieżą.
Komplementarne ubezpieczenie dla nabywanych produktów i usług
Ubezpieczenia zintegrowane są jednym z najnowocześniejszych trendów w branży insurance. Stanowią szansę dla wielu firm w kontekście zwiększenia przychodów. Wskazuje się, że w najbliższych latach popularność tego rodzaju rozwiązań będzie sukcesywnie rosła. Dlaczego tak się dzieje? Konsumenci stawiają na wygodę robienia zakupów. Użytkownicy są przyzwyczajeni do dokonywania szybkich, cyfrowych i bezpiecznych transakcji. Wbudowane ubezpieczenia, które są proponowane do zakupów, ograniczają potrzebę kontaktowania się z zewnętrznymi firmami ubezpieczeniowymi. Konsument ma wszystko pod ręką, co jest naturalną konsekwencją cyfryzacji sprzedaży. Na ubezpieczeniach zintegrowanych korzystają także marki, które wykorzystują ten mechanizm w realizowaniu sprzedaży krzyżowej. Szczegóły dotyczące oferty integrated insurance znajdują się na stronie spbpolska.eu.