Profile gumowe a gładkie rozwiązania dla przemysłu

Jak powstają uszczelki samochodowe? Jaką rolę w ich produkcji odgrywają gładkie rozwiązania firmy EDER?

Wulkanizacja to proces sieciowania elastomerów, zwiększający ich wytrzymałość i nadający im pożądaną charakterystykę mechaniczną. Proces sieciowania za pomocą promieniowania podczerwonego (tunele są wyposażone w promienniki IR) lub gorącego powietrza (piec konwekcyjny) przebiega w tunelach wulkanizacyjnych. Profil prosto z wytłaczarki ślimakowej trafia do pieca, gdzie jest transportowany na pasach PTFE. Temperatura wewnątrz tunelu często osiąga 400°C a prędkość pasa PTFE dochodzi do 60 m/sek. w zależności od geometrii profilu i rodzaju zastosowanej mieszanki czy silikonu.

Te ekstremalne warunki pracy nie pozostają bez wpływu na pasy transportujące:

  • Pasy mogą się wyciągać, co uniemożliwia ich dalszą pracę. Należy pamiętać, że ich długość to często nawet 50mb. Przedsiębiorstwo Eder korzysta z najwyższej jakości tkanin PTFE, dzięki pracy firmowego laboratorium na bieżąco sprawdzającego materiały, testując m.in. ich wytrzymałość na rozerwanie.
  • Wysoka temperatura powoduje szybsze rozklejanie się złącza pasa. Dział badań i rozwoju przedsiębiorstwa opracował system zamykania pasa odporny na działanie wysokich temperatur.
  • Złącze pasa „na zakładkę” może pozostawiać odcisk na rozgrzanym profilu. Gładkie rozwiązania to również gładkie złącza.

Dodatkowo sama powierzchnia pasa PTFE ma wpływ na wygląd profilu. Zbyt szorstka taśma transportująca powoduje powstanie śladów na jego powierzchni. W większości przypadków dyskwalifikuje to gotowy wyrób, który nie spełnia rygorystycznych wymagań jakościowych w branży samochodowej. Firma EDER, jako lider na rynku pasów PTFE, na przestrzeni lat, dzięki współpracy z największymi producentami profili gumowych do branży automotive, opracowała wiele autorskich rozwiązań, które eliminują powyższe problemy. Poszczególne pasy PTFE są dopasowywane pod konkretny typ profilu czy pieca. Najwięcej dumy przyniosły firmie pasy wielowarstwowe, opracowanych pod piece do wulkanizacji wstępnej. Nazywane są one również piecami szokowymi, ponieważ ich celem jest natychmiastowe utrwalenie (za pomocą bardzo wysokiej temperatury) kształtu profilu, zanim ten trafi do pieca wulkanizacyjnego.

Automotive to jeden z trzech głównych filarów działalności firmy Eder. Pozostałe to: produkcja tarcz szlifierskich oraz produkcja opakowań – w skrócie TAO. W każdej z tych branż firma znajduję się w ścisłej czołówce na rynku europejskim. Gładkie rozwiązania dla przemysłu od firmy Eder od dziesięcioleci pomagają producentom z branży automotive oferować najwyżej jakości części dla największych koncernów samochodowych.

https://eder.com.pl/produkty/tao/

Poprzedni artykułMiałeś wypadek komunikacyjny? Na co możesz liczyć?
Następny artykułZakładanie gabinetu dietetycznego

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj