Problem z paczkomatem? Sprawdź, co możesz zrobić!

Ogromny udział paczkomatów to specyfika polskiego rynku usług kurierskich. Klienci sklepów internetowych zdecydowanie preferują właśnie tę formę dostawy, a rozbudowana sieć paczkomatów InPost mocno temu sprzyja. Awaria paczkomatu to rzadkość, ale nawet najbardziej niezawodne urządzenia od czasu do czasu odmawiają posłuszeństwa. Jak postąpić w przypadku problemów z obsługą paczkomatu? Jaki wpływ awaria ma na możliwość odbioru przesyłki w wyznaczonym terminie?

Paczkomaty ulubioną formą dostawy Polaków

W żadnym innym kraju Europy paczkomaty nie są tak bardzo popularne, w porównaniu do tradycyjnych usług kurierskich i pocztowych, jak w Polsce. Według badania przeprowadzonego przez Kantar w 2020 roku aż 80% klientów branży e-commerce deklarowało, że najczęściej jako formę dostawy wybiera paczkomaty. Z czego mogą wynikać te preferencje?

Przede wszystkim paczkomaty dają klientom duży poziom niezależności. Nadawcy i odbiorcy nie muszą czekać w konkretnym miejscu na przybycie kuriera i mogą elastycznie zarządzać swoim czasem. Wielu Polaków posiada paczkomaty w najbliższym sąsiedztwie, więc umieszczenie lub odbiór paczki może odbyć się przy okazji na przykład zakupów, spaceru, ale również w trakcie powrotu z pracy.

To ogromna oszczędność czasu, ale również pieniędzy. Przesyłki realizowane przy pomocy paczkomatów są zazwyczaj sporo tańsze od usług proponowanych przez tradycyjnych kurierów. Paczkę można nadać w bardzo prosty sposób bezpośrednio na stronie InPost, jak również korzystając z brokera kurierskiego, na przykład Sendit.pl. To ostatnie rozwiązanie gwarantuje klientom dostęp do jeszcze niższych cen za usługi, dlatego zyskuje na popularności.

Niedziałający paczkomat – zgłoszenie awarii

Zepsuty paczkomat to rzadkość, jednak awarie zdarzają się nawet najdoskonalszym urządzeniom. Co powinien zrobić nadawca bądź odbiorca przesyłki, Jeżeli zastanie niedziałający paczkomat? W takim przypadku należy skontaktować się z infolinią InPost. Jest ona dostępna pod numerami 722 444 000 oraz 746 600 000 i działa w godzinach 6-22. Infolinia zapewnia pomoc techniczną. Niedziałający paczkomat zostanie wkrótce naprawiony i przywrócony do użytku. Im szybciej nastąpi zgłoszenie, tym szybciej problem będzie rozwiązany. Zgłoszenia można także dokonać online przy pomocy dostępnego na stronie InPost chatbota.

Telefon na infolinię może jednak skończyć się natychmiastowym rozwiązaniem problemu. Niektórzy użytkownicy przez roztargnienie popełniają proste błędy – zdarza się na przykład, że wprowadzają do urządzenia kod poprzedniej, już odebranej przesyłki i błędnie interpretują komunikat.

Awaria paczkomatu a termin odbioru przesyłki

Klienci, którzy napotykają na awarię paczkomatu często obawiają się, że ze względu na ten problem nie zdążą odebrać swojej przesyłki na czas. Niesłusznie – po weryfikacji zgłoszenia, jeśli rzeczywiście doszło do awarii paczkomatu, termin odbioru przesyłki zostanie wydłużony i nie będzie się to wiązało z koniecznością uiszczenia dodatkowej opłaty.

Więcej informacji i porad na temat usług kurierskich w Polsce można znaleźć na stronie wiodącego brokera: https://www.sendit.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here