Prezenty dla klientów – inspiracje

Obdarowywanie się prezentami nie jest niczym nadzwyczajnym. Można się z tym spotkać zarówno na gruncie prywatnym, jak i zawodowym. Problem pojawia się wówczas, gdy trzeba wpaść na pomysł, jaki prezent będzie odpowiedni i co powinno się podarować kontrahentowi. Gdy trzeba kupić prezent biznesowy, to na liście zakupowej od razu pojawiają się długopis, pióro, notes lub kalendarz. Poniżej przedstawione zostaną propozycje innych uniwersalnych prezentów, które można podarować klientowi niezależnie od okazji.

Czy cena prezentu gra rolę?

Jeśli chodzi o prezenty biznesowe, to nigdy nie chodzi o wartość prezentu. Wiadomo, że nikt nie chce dostać niczego, co po chwili się rozleci, ale z drugiej strony nikt nie będzie wyszukiwał swojego prezentu w Internecie, by sprawdzić jego cenę. Nie zawsze nawet chodzi o oryginalność. Warto jednak zwrócić uwagę na nasze relacje z klientami, ponieważ to one w dużej mierze określą to, na jaki prezent możemy sobie z danym klientem pozwolić.

Kilka uniwersalnych inspiracji

Ważnym punktem podczas wręczania upominku jest kontekst. Od niego zależy, jak potoczy się cała sytuacja i jak zostanie odebrany nasz gest. Odejdźmy więc od tradycyjnych i monotonnych prezentów typu długopis i pióro i poszerzmy listę o kilka innych inspirujących propozycji prezentów.

Karta podarunkowa

Świetnym i uniwersalnym rozwiązaniem są karty podarunkowe. Lepiej jest wręczyć klientowi taki prezent np. z imienną dedykacją, na wybraną wartość pieniężną niż nie trafić w gust klienta z innym prezentem, np. koszulką. Zły rozmiar, kolor lub fason nie wróżyłby nic dobrego. O sklep czy usługę martwić się nie trzeba, ponieważ wybór jest w dzisiejszych czasach ogromny. Osoba obdarowana otrzymując taką kartę, sama decyduje o tym, co w danym sklepie wybierze. Stuprocentowa satysfakcja gwarantowana!

Kufle na piwo

Niejeden właściciel firmy wśród swoich klientów ma smakosza piwa. Warto być również i na takie okazje przygotowanym. Kufle z logo firmy na piwo to świetna okazja nie tylko na reklamę, ale i na sprawienie przyjemności drugiej osobie. Jeśli nie chcemy z tego robić gadżetu typowo reklamowego, a z klientem mamy stworzoną głębszą więź i go znamy, to można postawić na kufle z nadrukiem bardziej personalizowanym. Wybierając prezent, jakim są kufle z logo czy kufle z nadrukiem, prezentujesz klientowi swoją kreatywność, a ten delektując się smakiem piwa w domu i patrząc na kufel, na którym widnieje Twoje logo, na pewno będzie myślał o Tobie pozytywnie.

Wykwintne czekoladki

Bombonierki, czekoladki, a w ofercie sklepów internetowych i stacjonarnych pojawiły się już nawet czekoladki personalizowane – to również świetny pomysł na upominek dla klienta. Wykwintne czekoladki mogą mieć personalizowane kształty, a na każdej z nich mogą się pojawić nawet nadruki. Na pudełku również może być nadrukowane logo, wszystko zgodnie z Twoimi wymaganiami. Do całości prezentu możesz dołożyć kontrahentowi orientalną herbatę lub unikatową kawę.

Brelok do kluczy

Brelok do kluczy przykuwa coraz więcej uwagi, zwłaszcza jeśli Twój klient jest również prezesem firmy. Na pewno posiada więc klucze do biura. Taki upominek przyda się każdemu, dlatego warto w niego zainwestować. Podczas wyboru kieruj się rozmiarem i wagą. Powinien on być kompaktowy oraz lekki. Minimalistyczny brelok do kluczy to fantastyczny prezent. Można go również spersonalizować, np. dobierając do breloka pierwszą literkę imienia klienta lub nazwy jego firmy. Dzięki temu brelok do kluczy, który mu wręczysz, będzie bardzo osobisty.

Alkohol

Dobrym i uniwersalnym pomysłem na prezent są alkohole w ozdobnych butelkach lub opakowaniach. Jako szef firmy wręczający upominek w postaci alkoholu nie musisz się denerwować, że tak nie wypada. Jest to na pewno odpowiedni prezent. Jesteście dorosłymi ludźmi, dlatego nie powinno to nikogo urazić. Nie powinno się natomiast wręczać takiego prezentu klientowi, o którym wiemy, że kategorycznie nie spożywa alkoholu, nawet okazjonalnie. Częstym wyborem jest po prostu wino lub whisky. Te alkohole idealnie podkreślają wyjątkowość okazji i oryginalność upominku.

Filiżanka do kawy

Jeśli nie personalizowane kufle z logo lub nadrukiem, to może filiżanka do kawy? W przerwie w pracy sprawdzi się idealnie, dlatego eleganckie filiżanki ze spodkami, to ponadczasowy i bardzo praktyczny upominek, który możesz wręczyć klientom. Każdy klient będzie Ci wdzięczny za tak przemyślany upominek. Możesz go podarować na każdą okazję.

Poprzedni artykułDlaczego warto zdecydować się na papierowe zabezpieczenie przesyłek w branży e-commerce?
Następny artykułCBD dla zwierząt – doskonałe działanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj