Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych – wszelkie działania mające na celu manipulację wynikami w celu uzyskania jak najwyższej pozycji da danej frazy. Dowiedz się więcej co kryje się pod tym pojęciem w dzisiejszym artykule.

Pozycjonowanie stron internetowych – o co w tym wszystkim chodzi?

W Internecie aż roi się od sklepów internetowych, które nieustannie zabiegają o zainteresowanie klientów. Jednym ze sposobów ich przyciągnięcia jest pozycjonowanie stron internetowych, które pozwala witrynom wyświetlać się wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania dla danych fraz. Na czym jednak polega i jakie korzyści przynosi ten rodzaj reklamy internetowej?

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych (z angielskiego Search Engine Optimization) to szereg procesów, które pozwalają na podwyższenie jakości witryny, dostosowanie jej do wymagań wyszukiwarek i przez to poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, SEO to działania, które sprawiają, że po wpisaniu danej frazy w Google widzimy wynik z dopasowanej do danego wyrażenia podstrony w pozycjonowanej witrynie*.

Pozycjonowanie stron internetowych składa się najczęściej z kilku etapów. W jego pierwszej fazie wykonywany jest audyt witryny obejmujący zarówno kwestie techniczne, jak i optymalizacyjne i contentowe. Na jego podstawie ustalana jest strategia działań. Następnie są one wprowadzane w życie i z czasem dopasowywane do zmieniających się wymagań algorytmów Google. Co ważne, SEO jest procesem ciągłym, gdyż zarówno preferencje wyszukiwarek, jak i użytkowników nieustannie ewoluują, co sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych wymaga ciągłej pracy.

Z czego składa się pozycjonowanie stron internetowych?

SEO to dziedzina łącząca w sobie elementy różnych frakcji marketingu, a także wykorzystanie nowoczesnych technologii. Nic w tym dziwnego – pozycjonowanie stron internetowych ma miejsce w cyfrowym świecie, w którym wszystkie te elementy nieustannie się przeplatają. W działaniach SEO najczęściej wykorzystuje się jednak:

  • SEO techniczne, czyli parametry strony związane z jej działaniem. Są one mierzone za pomocą specjalistycznych narzędzi dostarczanych przez Google, a następnie niezbędne poprawki są przekazywane do osoby zajmującej się ich wdrożeniem – specjalisty lub, w nieco bardziej skomplikowanych przypadkach, programisty.
  • Analityka. SEO to dziedzina, która w całości opiera się na zbieranych danych. Jej podstawą są m.in. audyty i analizy słów kluczowych przygotowywane na potrzeby. Z kolei działania na dalszym etapie pozycjonowania są planowane w oparciu o wyniki dostarczane przez szereg dedykowanych narzędzi, takich jak Google Search Console czy Google Analytics.
  • Content marketing. W pozycjonowaniu stron internetowych content is the king, dlatego powinien się on znaleźć zarówno na stronie głównej, jak i na wszystkich podstronach. Dodatkowo wszystkie treści powinny być zoptymalizowane pod kątem wcześniej dopasowanych słów kluczowych i zawierać odpowiednie ozdobniki, takie jak nagłówki, wyróżnienia czy linki.
  • SEO offsite. Jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych jest SEO offsite, czyli pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł. Co ważne, nie mogą one nosić znamion spamu – odnośniki z podejrzanych stron mogą przynieść więcej złego niż dobrego.

Przypisy:

1. A. Andrzejczyk, Pozycjonowanie Stron Internetowych, https://andrzejczyk.com.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/, Dostęp 9.08.2021.

Poprzedni artykułCo należy wiedzieć, zanim złoży się pozew o rozwód?
Następny artykułSystem ERP dla firmy – jak wybrać odpowiedni?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj