Pomysł na biznes – sklep ze środkami czystości

Produkty do sprzątania znajdują się w każdym domu. Dzięki temu można twierdzić, że sklep ze środkami czystości to dobry pomysł na biznes. O czym należy pamiętać, zakładając sklep chemiczny?

Najważniejsza jest jakość

Klienci szukają środków czystości, które są skuteczne, tanie i do tego wydajne. Bardzo dużą popularnością cieszą się środki czystości pochodzące z Niemiec, Włoch czy Anglii. Warto o tym pamiętać, zakładając sklep ze środkami czystości.

Szukając asortymentu, który spodoba się klientom, nie można zapomnieć o środkach dedykowanych do specjalnych powierzchni. Warto zwrócić uwagę na środki do czyszczenia pralki, odplamiacze czy płyny do czyszczenia zlewów granitowych. Coraz częściej poszukiwane są środki do czyszczenia płyt indukcyjnych czy ceramicznych.

Zakładając sklep ze środkami czystości należy pamiętać o nurcie eco, który z roku na rok jest coraz silniejszy. Środki, których receptura jest oparta na naturalnych składnikach, neutralna zapachowo i hipoalergiczna cieszą się dużym zainteresowaniem klientów.

Warto również wrócić do tradycyjnych produktów, z których samodzielnie można wykonać środki czyszczące . Soda oczyszczona, boraks czy mydło marsylskie są w sklepie niezbędne.

Warto pamiętać, że im szersza jest oferta sklepu, tym łatwiej będzie znaleźć większą rzeszę zadowolonych klientów, którzy będą systematycznie wracali po nowe zakupy.

Jak założyć sklep ze środkami czystości?

Zakładając sklep ze środkami czystości, należy pamiętać, że bardzo ważny jest lokal, w którym będą sprzedawane produkty.

Wybierając lokal należy skoncentrować się na sklepach, które mają w granicach 40 – 50 m2. Jest to metraż, na którym swobodnie można postawić regały i wyeksponować swój towar. Ważna jest również witryna, przez którą klienci będą mogli zajrzeć do sklepu. Mimo iż większość klientów jest przekonana, że robi świadome zakupy prawda jest taka, że najczęściej kupujemy to, co wpadnie nam w oko.

Wybierając miejsce na sklep ze środkami czystości należy unikać sąsiedztwa dyskontów, które najczęściej mają bardzo szeroki asortyment, który jest w niskich cenach. Dla niewielkiego sklepu jest to konkurencja, którą ciężko zwyciężyć.

Poprzedni artykułJak zwiększyć rozpoznawalność marki i zyskać na wizerunku?
Następny artykułGdzie najczęściej wykorzystuje się grzałki?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj