Personalizacja treści na stronie to krok w stronę klienta. Należy zastanowić się, czego od danej strony oczekuje odbiorca i przekazać mu treści dostępne w sposób jak najbardziej odpowiadający jego oczekiwaniom. Dzięki temu oferta dotrze nie tylko do najbliższego otoczenia, czy stałych klientów, ale również do osób, które wcześniej nie korzystały z Twojej strony.
Jak wygląda personalizacja treści?
Dostosowywaniem odpowiednich treści do odbiorcy zajmuje się m.in. PushAd. Usługa ma na celu dopasować przekaz reklamowy do danego klienta i jego preferencji. Personalizacja pomaga zwiększyć skuteczność reklam strony internetowej przy stosunkowo niskich nakładach finansowych. Najpopularniejszym działaniem jest dobór odpowiedniego zwrotu, wyróżnienie konkretnych usług lub zastosowanie właściwego sposobu argumentacji. Określenie grupy docelowej jest możliwe wtedy, gdy posiada się wiedzę na temat użytkowników, ich aktywnościach, zainteresowaniach czy zakupach w sieci. Dynamiczne treści można do woli personalizować, a zalicza się do nich, np. powiadomienia push czy e-mail marketing.
Jak automatyzacja marketingu pomaga w personalizacji treści?
Najlepszym sposobem na zbieranie informacji o kliencie i wykorzystywanie ich do tworzenia jeszcze bardziej skutecznych kampanii marketingowych jest marketing automation. PushAd stosuje dedykowane oprogramowanie usprawniające procesy sprzedażowe i reklamowe. Najważniejszym etapem jest na początek segmentacja bazy, by później spersonalizować wysyłane komunikaty. Korzystając m.in. z takiego narzędzia, jakim są powiadomienia push, klienci zapisują się do bazy subskrybentów, by otrzymywać powiadomienia o ofertach dwa razy w tygodniu. Zostają oni podzieleni na odpowiednie segmenty, tak aby była możliwość wysyłania spersonalizowanych komunikatów. Skuteczność całej kampanii opiera się więc na wyselekcjonowanych grupach odbiorców. Klient, który dostanie dokładnie to, czego szuka i oczekuje, chętniej kupi produkt, a treści kierowane wprost do niego, będą sprawiały, że poczuje się wyjątkowo.