Nowoczesne metody płatności B2B- przyszłość finansowania firm

Odroczone płatności i elastyczne raty to bardzo popularne rozwiązanie w sektorze konsumenckim, które znalazło swoje zastosowanie także w obsłudze transakcji B2B. Stanowi alternatywę dla innych metod finansowania, a swoją przewagę buduje na większej elastyczności i indywidualnie dopasowanej ofercie do konkretnego biznesu.

Elastyczne terminy płatności w sektorze B2B

Podobnie jak klienci indywidualni, tak samo biznesowi pozytywnie odbierają możliwość skorzystania z płatności w elastycznych ratach czy z odroczonym terminem realizacji faktury. Kontrahenci korzystający z tego rodzaju metod finansowania, zyskują komfort lepszego zarządzania budżetem firmowym i poprawiania płynności finansowej swojego biznesu – zwłaszcza jeśli branża wymaga dokonywania jednorazowych, większych transakcji (np. zatowarowanie sklepu czy zakup nowego sprzętu). Elastyczne i odroczone płatności zdecydowanie stanowią trend rynkowy, zmierzając ku coraz to większej popularyzacji oraz rozwojowi w kierunku znanym nam z sektora B2C. 

Kiedy warto skorzystać z nowoczesnych płatności B2B? 

Jeżeli spełniasz jeden z poniższych warunków, nowoczesne płatności B2B omawiane w artykule będą dla Ciebie najpewniej bardzo dobrym rozwiązaniem, otwierającym możliwości rozwoju biznesowego. Oto kilka przykładów, kiedy elastyczne płatności B2B dają największe korzyści dla firm:

  • Prowadzisz biznes w branży e-commerce (np. sklep internetowy, platformę zamówieniową, marketplace, e-księgowość).
  • Rozliczasz się ze swoimi kontrahentami (np. dostawcami) za pomocą faktur z odroczonymi terminami płatności.
  • Twoja działalność w dużej mierze wiąże się ze współpracą B2B. 

Wzrost obrotów i powracający Klienci, czyli największe korzyści z wdrożenia elastycznych metod finansowania dla firm

Wprowadzając nowoczesne metody płatności dla swoich kontrahentów, przede wszystkim możesz spodziewać się wzrostu obrotów. Wynika to z faktu, że podobnie jak klienci indywidualni, firmy chętniej dokonują zakupów na większe kwoty w obliczu możliwości skorzystania z odroczonej płatności lub zakupu w ratach. Jak podają twórcy rozwiązania PragmaPay (https://pragmago.tech/pl/), obroty sklepu mogą wzrosnąć dzięki takiej usłudze nawet 3-krotnie. Co więcej, zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez wspomnianą platformę, 81% Klientów na tyle docenia możliwości elastycznego finansowania, że wraca ponownie do tego samego sklepu, nawet jeśli wiąże się to z różnicą cenową na korzyść standardowego rozwiązania. Wdrożenie tego typu systemu stanowi zatem świetną okazję do pozyskania lojalnych kontrahentów, którzy będą regularnie dokonywać zakupów w Twojej firmie. Budujesz ponadto przewagę konkurencyjną, dając swoim Odbiorcom dokonanie płatności w najwygodniejszy dla nich sposób. 

Co zyskają Twoi partnerzy biznesowi?

Korzyści z wdrożenia systemu nowoczesnych, elastycznych płatności, odczują Twoi partnerzy biznesowi, gdyż zyskają szeroki wybór finansowania. Będą mogli bowiem zapłacić standardowo, rozłożyć płatność na raty (nawet do 12 miesięcy w przypadku PragmaPay) lub dokonać zakupów z odroczonym terminem płatności (o 14, 30 lub 60 dni). Cały proces zajmie im kilka chwil, gdyż wniosek o odroczenie płatności lub płatność ratalną, jest analogiczny do mechanizmu funkcjonującego w sektorze konsumenckim – decyzja podejmowana jest zdalnie i zapada maksymalnie w 3 minuty.

Od płatności dedykowanych dla B2C, finansowanie w branży B2B różni się przede wszystkim kwotami, jakimi się operuje. W PragmaPay jest to nawet 50 000 zł – taką kwotę można opłacić w odroczonym terminie (kup teraz, zapłać później) lub rozłożyć w elastyczne raty. Co więcej, korzystając z takiej metody płatności, Twoi klienci uzyskają bezpłatny limit, który będą mogli wykorzystać na finansowanie kolejnych zakupów. 

Merchant Cash Advance – finansowanie dla firm dostosowane do wysokości obrotów

Twórcy omawianej platformy oferują także rozwiązanie Merchant Cash Advance (MCA), które pozwala na finansowanie zakupów w ratach dostosowanych do obrotów Twojego kontrahenta. Wdrożenie takiej metody w firmie umożliwia klientom biznesowym dokonywać większych zamówień, ponieważ limit kwoty może sięgać w tym przypadku nawet 150 000 zł w formie odnawialnego limitu finansowania, a ponadto spłata jest indywidualnie dobrana do generowanych przez partnera obrotów (wówczas określony procent obrotu merchanta jest pobierany z jego rachunku na poczet spłaty raty). To również bardzo wygodne i atrakcyjne rozwiązanie dla wielu firm. 

Poprzedni artykułLinie do produkcji granulatu paszowego: Klucz do efektywności w hodowli zwierząt
Następny artykułOdzież reklamowa od Textilio.pl: Twoja marka w najlepszym stylu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj