Najpopularniejsze zastosowania systemu tour guide

Turyści zwiedzający najpopularniejsze miasta i atrakcje turystyczne w kraju i na świecie przyzwyczaili się już do korzystania z systemów tour guide. Na czym one polegają? Tour guide to zestaw złożony z nadajnika z mikrofonem oraz odbiorników z słuchawkami, który pozwala na przekazywanie informacji odbieranych w słuchawkach przez większą grupę osób.

System tour guide w turystyce

W turystyce takie rozwiązanie sprawdza się znakomicie, bo przewodnik podczas oprowadzania grupy nie musi zbierać jej bardzo blisko siebie, a zwiedzający mogą bardzo dobrze słyszeć wszystkie przekazywane informacje, jednocześnie według swojego uznania oglądając dany obiekt, w tym różne szczegóły znajdujące się w pewnej odległości od siebie czy robiąc zdjęcia. Systemy tour guide pozwalają bowiem na komunikację na odległość co najmniej kilkudziesięciu, a często nawet ponad 100 metrów, dzięki czemu turyści nie stracą ani słowa z tego, co mówi do nich ich przewodnik, a jednocześnie cieszą się pełną swobodą zwiedzania.

Lepsza komunikacja w systemie tour guide

Co więcej, dzięki zastosowaniu słuchawek w systemach tour guide eliminuje się wpływ dźwięków z otoczenia, które mogłyby przeszkadzać w dobrej komunikacji między przewodnikiem, a grupą zwiedzającą. W słuchawkach wszystko słychać znacznie lepiej. Ma to duże znaczenie również podczas przejazdów autokarami, gdy wystarczy, że znajdujący się z przodu pojazdu przewodnik mówi do mikrofonu, a wszyscy uczestnicy wycieczki doskonale słyszą go w swoich zestawach słuchawkowych. Z kolei w miejscach, w których wymagane jest zachowanie ciszy, takich jak kościoły czy muzea, nawet szept przewodnika będzie dobrze słyszany przez każdego turystę mającego założone słuchawki.

Tour guide w innych zastosowaniach

Ale systemy tour guide są stosowane nie tylko w turystyce. Ich powodzenie sprawiło, że wzbudziły również zainteresowanie w innych branżach i teraz coraz częściej są używane w celach innych niż tylko oprowadzanie wycieczek.

Hale produkcyjne i fabryki

Jednym z takich zastosowań są fabryki czy hale produkcyjne, w których panuje wysokie natężenie hałasu. Gdy takie miejsca są odwiedzane przez specjalne delegacje, w tym przedstawicieli inwestorów, którzy chcą z bliska obejrzeć dany zakład pracy, również oprowadzanie ich po obiekcie przy użyciu systemu tour guide sprawia, że wszystkie informacje są dobrze słyszalne. Ma to jeszcze większe znaczenie, gdy dany zakład odwiedza delegacja z udziałem gości zagranicznych. W tradycyjnych okolicznościach ze względu na występujący hałas mogłoby nie być możliwe przedstawienie im informacji w tłumaczeniu na język, którym się posługują. Dzięki systemowi tour guide można to zrobić, ponieważ wszystko, co mówi osoba oprowadzająca może być od razu tłumaczone w słuchawkach.

Tłumaczenia symultaniczne

Tłumaczenie symultaniczne jest zresztą kolejnym przykładem zastosowania systemu tour guide. Przy okazji organizacji międzynarodowych konferencji biznesowych lub politycznych można dzięki temu rozwiązaniu prowadzić jednoczesne tłumaczenie dyskusji na wszystkie potrzebne języki, w zależności od ich znajomości przez poszczególnych uczestników spotkania. System tour guide pozwala to robić bez przeszkód dzięki temu, że tłumacze nadają na różnych częstotliwościach, w związku z czym nie dochodzi do zakłóceń. Uczestnicy wydarzenia mogą zaś według swoich potrzeb wybierać język, w którym chcą usłyszeć tłumaczenie.

Audiodeskrypcja

W ostatnich latach coraz częściej też tego typu systemy stosowane są w audiodeskrypcji, czyli werbalnym opisie przebiegu ważnych wydarzeń dla osób niewidomych lub niedowidzących. Obecnie takie rozwiązania zyskują na popularności między innymi podczas wydarzeń kulturalnych, takich jak spektakle teatralne, seanse filmowe, ale również wystawy malarstwa oraz podczas wydarzeń sportowych. Technologia w tym przypadku znacząco pomaga w przełamywaniu skutków niepełnosprawności, a dzięki audiodeskrypcji w systemie typu tour guide osoby niewidome lub słabowidzące mogą w znacznie pełniejszy sposób uczestniczyć w kulturze na co dzień.

Poprzedni artykułWizerunek firmy w internecie
Następny artykułRozwijanie nowej firmy krok po kroku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj