Z mediów społecznościowych korzysta prawie 70 proc polskich Internautów. Niemal 90 proc. tej grupy stanowią użytkownicy Facebooka. Nie powinna więc dziwić popularność kampanii Facebook Ads. Nie wszystkie reklamy są jednak równie skuteczne. Dowiedz się czego unikać podczas tworzenia kampanii, by budować popularność swojej marki i zwiększać zyski prowadzonego biznesu.
Niewłaściwe targetowanie reklamy Facebook
Reklamy na Facebooku sprzedają. Mało tego – w relacji B2C są skuteczniejsze niż direct mailing czy reklama w prasie i telewizji. Nawet jednak najlepsze produkty i usługi nie zyskają zainteresowania, jeśli kampania Facebook Ads zostanie skierowana do źle zdefiniowanej grupy odbiorców.
Warto poświęcić nieco więcej czasu na tzw. targetowanie, czyli określenie grona potencjalnych klientów, tym bardziej że Facebook daje możliwość wyboru szczegółowych cech.
Jeśli więc prowadzisz księgarnię, to zamiast wyboru ogólnego zainteresowania: literatura, wybierz konkretne gatunki, preferowane przez osoby, do których kierujesz reklamę Facebook (np. thrillery, horrory, kryminały).
Prowadząc działalność lokalną, nie zapomnij o ograniczeniu odbiorców do mieszkańców wybranego miasta. A gdy z analiz wynika, że twoimi głównymi klientami są mężczyźni – wskaż płeć użytkowników, którym ma się wyświetlać reklama.
Dzięki temu zabiegowi kampania dotrze do węższego grona odbiorców, ale będzie to grupa osób potencjalnie zainteresowanych ofertą. W tym wypadku mniej – znaczy więcej.
Nakładanie się odbiorców w kampanii reklamowej na Facebooku
Nie może być mowy o skutecznej reklamie na Facebooku, jeśli dojdzie do efektu audience overlap. Jest to sytuacja, gdy kilka uruchamianych kampanii jest skierowanych do tych samych grup odbiorców. W takiej sytuacji reklamy, zamiast zwiększać potencjał sprzedażowy, zaczynają ze sobą konkurować.
Aby uniknąć tego błędu, warto poświęcić więcej uwagi różnicowaniu grup odbiorców poszczególnych przekazów – skieruj je do mieszkańców różnych miast lub należących do odmiennych grup wiekowych.
Nadmierne zaufanie intuicji zamiast testowania
Jednym z najczęstszych powodów, dla których przedsiębiorcy decydują się skorzystać z profesjonalnych usług tworzenia kampanii reklamowych Facebook, jest trudność w analizowaniu danych i nadmierne zaufanie intuicji.
Tymczasem dobrze zrealizowana kampania nie może być dziełem przypadkowych działań na Facebooku. Reklamę powinny poprzedzić testy.
Zrealizuj więc najpierw kampanię testową (a najlepiej kilka jej wariantów) i na podstawie wysnutych wniosków sformułuj właściwy przekaz reklamowy nastawiony na wynik.
Dla tworzenia skutecznych reklam na Fb ważne jest też przeanalizowanie wyników kampanii dotychczas zrealizowanych. Przegląd statystyk pozwoli poznać grupy najlepiej konwertujące. Dzięki temu kolejne przekazy będą mogły zostać skierowane do grupy znacznie zawężonej pod względem wieku czy sposobu korzystania z tego medium społecznościowego. Nie jest to zadanie łatwe, dlatego warto powierzyć je specjalistom w realizowaniu kampanii reklamowych Facebbok Ads – wrocławskiej Agencji Divloy.
Przekaz niedostosowany do odbiorców
Realizowana kampania Facebook Ads powinna zawierać przekaz dostosowany do grupy odbiorców. Mowa tu m.in. o nagłówkach, które będą przykuwać uwagę i zachęcać do zapoznania się z ofertą.
Nie bez znaczenia są również grafika i treść reklamy. Ich zadaniem jest wskazanie grupie odbiorców, że ich potrzeby mogą zostać zaspokojone przez podjęcie działań wskazanych w reklamie. Jeśli więc przekaz będzie niedostosowany do specyficznego grona klientów – nie tylko nie przyniesie oczekiwanych korzyści, ale może wręcz zniechęcić do marki.
Pomijanie technicznych aspektów kampanii Facebook Ads
Tworzenie kampanii Facebook Ads nie byłoby aż tak skomplikowane, gdyby nie techniczne aspekty, które mają wpływ na skuteczność reklamy.
Mowa tu o trzech podstawowych elementach:
- Pixel Facebook – jest to kod, który umieszcza się na witrynie internetowej, by śledzić zdarzenia na stronie (np. zakup, zapis na newsletter);
- parametr URL – jest to element nieobowiązkowy przy kreowaniu kampanii, a znacząco ułatwia późniejszą analizę źródeł ruchu;
- umiejscowienie reklamy na Facebooku – wybór miejsca wyświetlania reklamy ma wpływ na jej opłacalność i czytelność przekazu.
Są to elementy techniczne, których nie sposób opanować, kierując się wyłącznie intuicją. Warto w takiej sytuacji sięgnąć po wsparcie agencji reklamowej. Facebook, na którym zostanie opublikowana szyta na miarę kampania, odwdzięczy się wysoką konwersją.