Aplikacja InPost Mobile pokazuje jak ważna jest w strategii operatora innowacyjność. Paczkomaty wydawałyby się wystarczająco innowacyjne, ale InPost wciąż odpowiada na potrzeby konsumentów dodając nowe funkcjonalności do aplikacji, która stała się już prawdziwym centrum logistycznym mieszczącym się w kieszeni. Jaka jest aktualna lista tych funkcjonalności? Czytajcie dalej!
Nadawanie paczek bez etykiet
Na początek najbardziej innowacyjna z funkcji: można nadawać paczki w aplikacji, łatwo, szybko, bez etykiety nadawczej, z dowolnego Paczkomatu. Na ekranie głównym aplikacji wybierz środkową ikonę ze strzałką („Nadaj”). Otworzy się formularz nadania, w którym podasz wszelkie wymagane dane. Najpierw wybierz rozmiar paczki (spośród trzech gabarytów odpowiadających różnym skrytkom Paczkomatu) i sposób dostawy (dostępne jest wysyłanie paczek do Paczkomatów lub kurierem pod wskazany adres). Dalej wprowadź dane swoje i odbiorcy: imię, nazwisko, adres e-mail i numer telefonu (twój już będzie uzupełniony). Następnie wybierz Paczkomat docelowy lub podaj adres, pod który kurier ma dostarczyć paczkę. Po uzupełnieniu informacji opłać wysyłkę, na przykład BLIKiem i udaj się do Paczkomatu.
Znajdź paczkę na liście w aplikacji i znajdź kod QR w jej opisie – możesz zeskanować kod QR w Paczkomacie. Zeskanuj kod QR a otworzy się skrytka – aby nadać paczkę, po prostu włóż ją do środka. I już, bez drukowania etykiety i zbędnych ceregieli. Możliwe jest też nadanie przesyłki za pomocą kodu nadania, który znajdziesz w aplikacji i mailu od operatora. Wybierz odpowiednią opcję na terminalu urządzenia i wpisz kod nadania, a otworzy się skrytka, do której możesz włożyć paczkę. Nadaj paczkę z InPost Mobile, to proste!
Aplikacja InPost – zdalne otwieranie Paczkomatu
Jeżeli bardziej interesujesz się odbieraniem niż wysyłaniem przesyłek, to usługa zdalnego otwierania skrytek jest dla ciebie. To jedna z popularniejszych funkcji aplikacji: wybierz paczkę z listy i wciśnij przycisk „otwórz” w jej opisie. Aplikacja upewni się, że jesteś w pobliżu właściwego Paczkomatu i otworzy zdalnie skrytkę z twoją przesyłką. Nawet jeśli akurat kurier wkłada przesyłki do Paczkomatu albo ktoś inny używa terminala lub zdalnego otwierania skrytek (tylko uważajcie żeby nie pomylić paczek). Jednak jeszcze szybciej jest otwierać Paczkomat używając kodu QR z opisu przesyłki. Wystarczy zeskanować kod QR w Paczkomacie żeby otworzyłą się skrytka z paczką. Oczywiście nadal możesz też odebrać paczkę korzystając z kodu odbioru, który możesz też wysłać komuś SMSem z poziomu aplikacji, żeby mógł odebrać twoją paczkę. Żeby odebrać paczkę po prostu wybierz odpowiednią opcję odbioru na ekranie Paczkomatu, wpisz numer telefonu odbiorcy i kod odbioru, a otworzy się skrytka z paczką.
Śledzenie przesyłek i powiadomienia
Jednym z bardziej oczywistych zadań każdej aplikacji kurierskiej jest śledzenie paczek – dzięki aplikacji można to zrobić bardzo łatwo, podglądają statusy przesyłek w ich opisach, co jest o tyle łatwiejsze, że ich lista aktualizuje się automatycznie. Co więcej, informację o wszelkich zmianach statusu dowiadujemy się od razu dzięki powiadomieniom push. Można też udostępniać przesyłki do śledzenia innym osobom. Pojawią się one w ich aplikacji i będą oni otrzymywać powiadomienia o zmianach statusu. Można też dodać czyjąś przesyłkę do swojej listy wpisując jej numer, żeby móc otrzymywać powiadomienia i łatwo sprawdzać statusy. Można też nadawać swoje nazwy przesyłkom, żeby móc łatwiej identyfikować je w aplikacji. Można też włączyć tak zwany radar przesyłek, który będzie wyświetlał powiadomienie kiedy znajdziesz się w pobliżu Paczkomatu, w którym czeka na ciebie paczka. Dzięki temu nie zapomnisz odebrać przesyłki po drodze.
Przedłużanie i przekierowanie
Dzięki aplikacji InPost Mobile możesz też pomóc sobie kiedy nie możesz odebrać paczki. Jeśli nie będzie cię w domu podczas wizyty kuriera, możesz przekierować paczkę do Paczkomatu, PaczkoPunktu, lub pod inny adres przy tej samej ulicy (innymi słowy: do sąsiadów). Są też rozwiązania pomocne jeśli nie możesz odebrać przesyłki z Paczkomatu w standardowym terminie 48 godzin. Po pierwsze, możesz, jak już wspomniano, udostępnić kod odbioru innej osobie. Po drugie, w ciągu ostatnich dwunastu godzin przed terminem odbioru paczki, możesz (za opłatą) przedłużyć jej pobyt w Paczkomacie o dodatkowe 24 godziny. Możesz to nawet robić kilkukrotnie.
Aplikacja InPost Mobile – inne ułatwienia
W aplikacji InPost Mobile dodano też wiele innych drobnych funkcji ułatwiających życie klientów. Po pierwsze, można za pomocą aplikacji InPost Mobile płacić za przesyłki pobraniowe odbierane z Paczkomatów. Ostatnio dodano też w aplikacji InPost Mobile funkcję „Strefa Ułatwionego Dostępu”. Jest to ułatwienie stworzone z myślą o osobach poruszających się na wózku inwalidzkim lub po prostu niewysokich. W aplikacji InPost Mobile mogą one zaznaczyć, że chcą (o ile to możliwe) żeby przesyłkę zostawić w jednej z dolnych skrytek (ale nie w najniższym rzędzie), skąd łatwiej będzie ją wyjąć.