Na czym polega budowanie marki?

budowanie marki cover

Budowanie marki nazywane jest również brandingiem. Pojęcie to jest bardzo szerokie i niestety dość często mylnie interpretowane przez wielu przedsiębiorców. Musisz wiedzieć, że branding nie oznacza jedynie zaprojektowania przyciągającego wzroku logotypu i stworzeniu spójnej komunikacji wizualnej. Co zatem oznacza budowanie marki i czemu odgrywa tak ważną rolę w pozyskiwaniu Twoich Klientów?

Konsekwentnie zbudowana marka pozwoli wyróżnić się Twojej firmie na tle konkurencji

Budowanie marki oznacza szeroko rozumiany proces, którego nadrzędnym celem jest zbudowanie więzi pomiędzy Twoimi usługą bądź produktem a jego odbiorcami. Inaczej rzecz ujmując – budowanie marki, to konsekwentnie budowany wizerunek Twojej firmy. Do jego stworzenia służy wiele narzędzi. Wśród nich możemy wymienić między innymi: projekt logotypu, identyfikację wizualną oraz Brand Book. Jednak wiedz, że budowanie wizerunku nie kończy się na obrazie.

Najważniejszy fakt: Budowanie wizerunku wymaga działań długofalowych

Niestety długoterminowe działania zniechęcają wielu właścicieli firm. Co więcej, trudności w zmierzeniu efektywności szeroko rozumianego brandingu powodują, że przedsiębiorcy ograniczają proces budowania wizerunku do minimum. Chcesz zyskać konkurencyjność na rynku? Nie ograniczaj swoich działań wizerunkowych!

marketing

Jakie korzyści dla właścicieli firm ma branding?

Do największych korzyści konsekwentnego budowania marki ma wzrost świadomości marki wśród potencjalnych Klientów. W długoterminowym działaniu dobrze poprowadzony proces brandingowy zwiększa zaufanie do konkretnej marki, a to przekłada się na sprzedaż oraz decyzje zakupowe. Co jeśli konkurencyjne firmy mają zbliżone jakościowo produkty i podobne ceny? Wtedy wchodzi on. Cały ubrany na biało. Branding.

Od czego należy zacząć, jeśli chcemy wyróżnić się jako przedsiębiorca wizerunkiem?

W pierwszej kolejności należy zacząć od stworzenia spójnej i przemyślanej strategii działań. Pomoże w tym precyzyjne określenie grupy docelowej, analiza konkurencji, określenie cech wyróżniających Twoją usługę lub produkt, a także określenie tonu komunikacji oraz najważniejszych wartości dla marki. Zaufaj nam, podejmując skrupulatnie powyższe kroki, lepiej trafisz do swoich potencjalnych odbiorców.

Bądź konsekwentny, działaj tam, gdzie są Twoi potencjalni Klienci i… daj się zobaczyć!

Musisz pamiętać, że nawet ściśle określeni odbiorcy Twojej marki są obecni na różnych kanałach
i o różnych porach dnia i… nocy. W dzisiejszym świecie obecność marki w mediach społecznościowych w większości przypadków jest niezbędnym minimum. Musisz jednak pamiętać o pozostałych kanałach nadawczych, na przykład newsletterach bądź reklamach, których nośnikiem nie jest wyłącznie Internet. Zbadaj, gdzie przebywają Twoi potencjalni Klienci. Działanie na LinkedIn, gdy Twoje usługi są dedykowane nastolatkom może mijać się z celem.

Pamiętaj, że cierpliwość popłaca

Wspomnieliśmy już, że proces budowania marki to działania długoterminowe. Z pewnością nie stworzysz spójnego i budzącego zaufania wizerunku w dwa lub trzy miesiące. Jednak w dłużej perspektywie wizerunek to wartość dodana, która odgrywa niemałą rolę w sprzedaży produktów oraz usług.

Poprzedni artykułCzy moda biurowa to tylko garnitur? Lavard udowadnia, że nie!
Następny artykułJak przygotować biuro na powrót zatrudnionych do pracy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj