Na temat automatyzacji marketingu narosło wiele mitów, które sprawiają, że właściciele stron internetowych niechętnie podchodzą do wprowadzania tego rozwiązania. Na czym polega marketing automotion?
Tak naprawdę jest to metoda pozwalająca na dopasowanie działań marketingowych do konkretnych klientów, przez tworzenie kampanii marketingowych opartych na zebranych informacjach. Więcej o tym, jak działa marketing automotion przeczytasz tutaj: http://growinternational.eu/pl/. Ponieważ nie dla wszystkich są to jasne i łatwe do zrozumienia działania można znaleźć wiele nieprawdziwych informacji.
Zalety wdrożenia marketing automotion
Jak każde nowoczesne rozwiązanie i automatyzacja marketingu musi mieć zalety. I faktycznie ma ich bardzo wiele. Jedną z najważniejszych jest możliwość mierzenia skuteczności prowadzonych działań marketingowych. Doskonale widać na co reagują potencjalni klienci, jakie akcje wykonali na stronie czy też w którym momencie porzucili koszyk i wyszli ze strony. To pomoże dopasować reklamy, ale też być może funkcjonalność samej strony, jeśli okaże się, że duży odsetek osób w jednym miejscu wychodzi. Kolejną zaletą jest właśnie pokazywanie odbiorcy tego, czego oczekuje. Dzięki temu nie marnujemy środków, a zwiększamy sprzedaż. Świetnie działają też spersonalizowane formularze kontaktowe, które można tworzyć w oparciu o dane z marketing automotion. Można znaleźć też jeszcze jedną zaletę: poprawia się jakość współpracy między działem marketingu a działem sprzedaży, które są od siebie bardzo zależne.
Mity w marketing automotion
Jednym z największych mitów na temat marketing automotion jest przekonanie, że są to działania tylko dla B2B, czyli między klientami biznesowymi. To nie prawda firma może korzystać z tego rozwiązania i kierować działania do innych firm, ale też do konsumentów. Nawet osoby prywatne, które na przykład mają swoją stronę internetową typu blog mogą skorzystać z tego rozwiązania, by mieć więcej czytelników.
Kolejnym mitem jest przekonanie, że jest to opcja droga i dla dużych firm, właścicieli poczytnych stron internetowych i ogólnie grubych ryb. Nie do końca. Każde przedsiębiorstwo czy osoba prywatna mogą skorzystać na wprowadzeniu tego rozwiązania, aby osiągnąć założone przez siebie cele. A zlecenie marketing automotion pozwoli na oszczędzenie czasu, który można przeznaczyć na prowadzenie podstawowej działalności czy nawet pracę zawodową, w wypadku osób korzystających z tego rozwiązania dla prywatnych stron jak blogi czy portfolia.