Kubki z logo firmy – doskonałe narzędzie marketingowe

Jesteś przedsiębiorcą? Prowadzisz własną działalność gospodarczą? Zastanawiasz się nad tym jak wypromować swoją markę oraz zwiększyć swoje przychody? Nie znasz się na marketingu? Nie stać Cię na powoływanie specjalnego zespołu, który zajmowałby się promocją usług Twojej firmy? Szukasz sprawdzonych i praktycznych porad w tym temacie? Jeżeli tak, to idealnie trafiłeś – ten tekst powstał właśnie z myślą o wszystkich osobach, które mają podobny do Ciebie problem. Serdecznie zapraszamy Cię do jego wnikliwej lektury!

Kubek z logo firmy – świetny chwyt marketingowy

Jedną z najprostszych i najbardziej skutecznych metod na promowanie swojej marki oraz działalności są bez wątpienia gadżety reklamowe. Oczywiście nie ma tutaj mowy o żadnych przypadkowych przedmiotach – działania marketingowe muszą być bowiem zawsze dokładnie przemyślane oraz zaplanowane. Jednym z częstszych wyborów, jeżeli chodzi o tego typu gadżety jest bez wątpienia kubek z logo. Jego dużą zaletą jest jego uniwersalność – pasuje praktycznie do promowania każdej działalności. Co więcej, zakup kubków reklamowych nie jest przesadnie dużym wydatkiem, w związku z czym mogą pozwolić sobie na niego praktycznie wszyscy przedsiębiorcy. Stosunek ceny do efektów takiej promocji jest naprawdę bardzo korzystny. Zawsze warto wypróbować podstawowe działania marketingowe, zanim podejmie się decyzję o zastosowaniu bardzo kosztownych planów marketingowych. Kubek z logo firmy jest bez wątpienia świetnym narzędziem w promowaniu swojej marki, ale należy pamiętać o kilku bardzo istotnych kwestiach.

O czym należy bezwzględnie pamiętać?

Decydując się na promowanie własnej firmy za pomocą gadżetów reklamowych – kubków z logo firmy należy bezwzględnie brać pod uwagę kilka kwestii. Jedną z nich jest oczywiście to co dokładnie będzie znajdowała się na tym gadżecie. Najlepszą decyzją jest zlecenie wykonania kubków z wyraźnym, ale nie dominującym logo firmy. Taki kubek musi być ładny wizualnie i estetyczny, gdyż w przeciwnym razie nie będzie dobrze i skutecznie promować daną firmę. Kolejną kwestią, o której trzeba pamiętać to jakość takiego kubka. Nie ma sensu zaoszczędzić na tym gadżecie, gdyż w przypadku niskiej jakości osoby, które otrzymają taki gadżet będą od razu podświadomie postrzegać daną markę nieprofesjonalnie. Kubki firmowe nie powinny zawierać, także kontrowersyjnych napisów oraz druków – nigdy nie wiadomo czy odbiorca będzie popierał taki przekaz oraz czy będzie postrzegał go jako coś pozytywnego. Dlatego takie gadżety powinny mieć raczej stonowaną kolorystykę i zawierać jedynie druk z logiem danej marki. Bardzo istotną kwestią w przypadku promowania firmy za pomocą gadżetów reklamowych jest to by odpowiednio dobrać grono odbiorców. Takie kubki należy w pierwszej kolejności rozesłać do grona stałych klientów oraz rozdawać je grupie potencjalnych klientów. Ważne jest by dokładnie zaplanować całą akcję promocyjną oraz jej przebieg. Dzięki temu uda się zaoszczędzić sporo nakładów finansowych oraz czasu.

Budowanie pozytywnego wizerunku firmy

Dawanie użytecznych gadżetów potencjalnym klientom ma ogromny wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Osoby obdarowane nie tylko, będą miały świadomość, że Twoja firma chce dla nich dobrze, ale także będą miały wobec niej podświadomy „dług wdzięczności”. Wynika on z jednej z podstawowych teorii psychologii społecznej, mianowicie reguły wzajemności. Wskazuje ona na istnienie społecznego przymusu odwzajemnienia się osobie, która coś dla nas zrobiła. Kształtuje się on bardzo szybko w procesie socjalizacji, dlatego też ma on naprawdę duży wpływ na nasze codzienne wybory i decyzje. Opierając się o regułę wzajemności możemy wyprowadzić więc tezę, że jeżeli obdarujemy daną osobę kubkiem z logo naszej firmy będzie dążyła ona do jak najszybszego zrealizowania potrzeby rewanżu np. poprzez skorzystanie z usług naszej firmy. Mechanizm wzajemności jest bardzo powszechnie wykorzystywany w marketingu już od wielu lat i przynosi zadowalające rezultaty.

Indywidualizacja reklamy

Kubki z logo firmy podarowane potencjalnym klientom mogą mieć też ogromną moc ze względu na swój zindywidualizowany charakter reklamowy. Żyjemy w czasach przesyconych bodźcami reklamowymi do tego stopnia, że ludzie zaczęli ich świadomie unikać w przestrzeni publicznej. To, co najbardziej odpycha konsumentów od reklam to ich masowość – nastawienie na pozyskanie klientów wśród całego przekroju społeczeństwa. Reklamy nastawione na każdego w większości przypadków są odbierane zwyczajnie jako spam i zrażają do siebie wiele grup. Tymczasem, kubek z logo podarowany danej osobie wywołuje wrażenie zindywidualizowania i nastawienia na dobro konkretnego klienta. Taki charakter z pewnością zostanie doceniony i zapamiętany na długo przez Twoich odbiorców. Ponadto, kubek z logo firmy z pewnością należy do gadżetów praktycznych, co w dzisiejszych czasach minimalizmu i rozwijających się tendencji ekologicznych jest bardzo istotnym czynnikiem. Gadżety reklamowe, takie jak przypinki, smycze czy breloczki nie mają obecnie żadnych szans i prawdopodobnie wylądują na dnie szuflady lub w koszu na śmieci. Kubek natomiast z pewnością będzie wykorzystywany na co dzień.

Codzienne obcowanie z logo firmy

Jeżeli jesteśmy już przy codziennym korzystaniu z naszego gadżetu reklamowego, warto podkreślić znaczenie tego faktu. Klient używając bowiem kubka z logo firmy podczas swoich codziennych czynności będzie poddawany ciągłej ekspozycji na bodziec reklamowy. Logo naszej firmy zagości na stałe w jego kuchni, co można porównać do mini billboardu, który widniałby w jego domu. Tym sposobem klient sam staje się naszą reklamą, zachęcającą swoje najbliższe otoczenie do skorzystania z usług firmy. Takie polecenia, mające miejsce wśród najbliższych osób są zaś najbardziej pożądane z marketingowego punktu widzenia. Bliskie otoczenie darzy się nawzajem dużym zaufaniem i istnieje naprawdę spore prawdopodobieństwo, że zachęcona w ten sposób rodzina i przyjaciele skorzystają z naszych usług. Kubki z logo firmy są więc świetnym narzędziem, z którego z pewnością warto skorzystać.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Premier Group, która jest producentem kubków reklamowych.

Poprzedni artykułNowoczesny kurs ISO 9001 – jakich zagadnień powinien dotyczyć?
Następny artykułCzy w 2030 wszyscy będziemy nosić okulary?

1 KOMENTARZ

  1. Jakiegokolwiek nośnika marki się nie używa, trzeba pamiętać, żeby wpisywał się on w cały jej branding. Inaczej są to tylko na ślepo dobrane gadżety, które w większości nie mają żadnego pozytywnego wpływu na kreowany wizerunek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj