Jakie są najczęściej spotykane błędy na stronach sklepów internetowych?

Sprzedaż internetowa cieszy się bardzo dużą popularnością, a sklepów oferujących zakupy bez wychodzenia z domu jest całe mnóstwo. Tak duża konkurencja sprawia, że aby się wyróżnić, trzeba zadbać nie tylko o bogaty wybór produktów, ale też o profesjonalną stronę internetową – wolną od błędów. Jakie są te najczęściej popełniane?

Błędy na stronie, które mogą wpływać na mniejszą sprzedaż

Przeznaczanie sporych środków na marketing internetowy i duża liczba wyświetleń strony to dopiero połowa sukcesu. Bo najważniejsze jest to, żeby ci, którzy trafią do sklepu internetowego, znaleźli interesujący ich produkt i dokonali jego zakupu. Jednym z częstszych błędów, który pojawia się na stronach i który powoduje, że szybko ją opuszczamy, jest brak responsywności. Oznacza to, że witryna stworzona została pod komputery stacjonarne, natomiast na tabletach czy smartfonach wyświetla się niepoprawnie. Jest to duży błąd, ponieważ wiele osób dokonuje zakupów online właśnie przy pomocy telefonu. Poza tym często można się spotkać z nieintuicyjnym menu, brakiem wyszukiwarki i niemożnością wyfiltrowania interesujących produktów. Łatwo zniechęcić może również uproszczony opis produktów.

Skomplikowany proces składania zamówień

Gdy potencjalny klient trafia do sklepu, poświęca swój czas na zapoznanie się z ofertą, to trzeba zapewnić mu prosty sposób na złożenie zamówienia. A niestety wciąż duża liczba sklepów pozwala na dokonywanie zakupów dopiero po rejestracji. Jednak nie każdy ma ochotę na wypełnianie formularzu – większość liczy na szybkie zakupy internetowe bez zbędnych formalności. I jeśli chcemy mieć jak najwięcej klientów, to taką opcję należy wprowadzić. Jeżeli chodzi o płatności, to warto dać duży wachlarz możliwości, aby każdy mógł wybrać to, co jest dla niego najwygodniejsze. A zatem wśród wariantów powinny znaleźć się płatności online, płatność kartą, tradycyjny przelew oraz wysyłka za pobraniem.

Robiąc zakupy online, można spotkać się z wieloma błędami sklepów internetowych, wśród których nagminny jest brak responsywności i brak możliwości składania zamówień bez rejestracji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here