Jak zdobyć lojalnych klientów?

Lojalni klienci to skarb, nie tylko w branży e-commerce. Wystarczy wspomnieć, że pozyskanie nowego klienta jest zazwyczaj kilkukrotnie droższe niż utrzymanie dotychczasowego. Traktuj każdego nowego klienta jako potencjalnego lojalnego i związanego z Twoją marką konsumenta na lata. W jaki sposób to osiągnąć? Oto kilka sprawdzonych pomysłów dla branży e-commerce i nie tylko!

Program lojalnościowy

Programy lojalnościowe mogą wydawać się dość archaicznym rozwiązaniem, ale nieprzypadkowo wciąż funkcjonują w bardzo wielu branżach. Każdy z nas lubi gratisy i zniżki – wykorzystaj tę prostą zależność. Zaproponuj klientom rabaty pod warunkiem zgody na otrzymywanie newsletterów oraz innych komunikatów reklamowych. Pamiętaj jednak, że nie mogą być one monotonne, bo odbiorcy szybko stracą zainteresowanie i twój wysiłek pójdzie na marne.

Nagrody za wyższe zakupy

Na tej samej zasadzie na lojalność klientów oddziałują wszelkie gratisy. Wkalkuluj je w strategię swojego sklepu. Bonusem może być prezent w postaci dodatkowego produktu, a nawet samych próbek – jeśli dobrze dopasujesz je do profilu klientów istnieje szansa na wyższą sprzedaż w przyszłości. Gratisem jest też darmowa dostawa.

Perfekcyjna obsługa klienta

Zadbaj o doskonałą obsługę klientów na każdym etapie – to ważny element ich doświadczenia, czyli Customer Experience. Niech w twoim sklepie sprawnie działała infolinia, szybko odpowiadaj na maile i wiadomości od dotychczasowych lub potencjalnych klientów kierowane do ciebie w inny sposób. Do obsługi klienta zaliczają się także szybkie dostawy realizowane przez Twój sklep internetowy. Możesz je osiągnąć, automatyzując zamówienia przesyłek, w czym bardzo pomocna jest platforma logistyczna Apaczka.pl. Zresztą z tego rozwiązania możesz korzystać również prowadząc działalność w modelu B2B, O czym więcej przeczytasz na stronie: https://www.apaczka.pl/palety-kurierem-transport-palet-pelny-zakres/.

Wartościowy content marketing

Lojalność klientów możesz zdobywać także dostarczając im wartościowe treści i tym samym budując pozytywne skojarzenia z twoją marką, w tym ekspercki wizerunek. Za to odpowiada sprawny content marketing w formie bloga, artykułów sponsorowanych, e-booków, treści dystrybuowany w social media oraz materiałów wideo, które stają się coraz bardziej popularne. W działaniach content marketingowych nie musisz bezpośrednio promować swoich produktów, choć warto o nich wspominać. Najważniejsze, że w ten sposób twoja marka będzie zdobywała zaufanie odbiorców.

Sprawne rozwiązywanie problemów

Nawet najlepiej działający biznes nie jest wolny od błędów. Niekompletne zamówienie, opóźniona dostawa, brak towaru w magazynie, niemożliwość skorzystania z usługi z powodu awarii – każdą podobną sytuację możesz potraktować jako zagrożenie, ale także jako szansę! Klient, który napotka problem, ale szybko uzyska jego rozwiązanie i dodatkowy bonus, na przykład postaci prezentu, a jednocześnie spotkać się z miłą obsługą zazwyczaj jest bardziej lojalny niż przed wystąpieniem kryzysu. W dodatku swoją pozytywną opinią podzieli się z innymi, co w dobie social mediów stało się wielokrotnie bardziej istotne.

Dbaj o lojalność klientów, zwłaszcza jeśli działasz na nasyconym, pełnym konkurentów rynku. Odzyskanie klienta, który odejdzie do konkurencji jest niezwykle trudne i kosztowne!

Poprzedni artykułTrójkąt roboczy w kuchni – co warto o nim wiedzieć?
Następny artykułCzy prowadzenie księgowości na własną rękę jest dobrym rozwiązaniem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj