Jak zautomatyzować swój sklep internetowy?

Istnieje wiele sposobów na ułatwienie sobie pracy w branży e-commerce. Niezależnie od tego, jak długo prowadzisz swój sklep internetowy, planowanie i skuteczna sprzedaż to twardy orzech do zgryzienia. Monotonne, powtarzalne czynności to dla pracowników zmora. Jednym ze sposobów ułatwiających pracę jest automatyzacja tych procesów. Pozwoli ona podnieść nie tylko sprzedaż, ale również zadowolenie zarówno klientów, jak i całego zespołu pracowniczego. Jak wprowadzić automatyzację do biznesu e-commerce? Dowiecie się tego z poniższego artykułu.

Czym jest automatyzacja?

Automatyzacja procesów stała się popularna nie tylko w obszarze branży e-commerce. Jeśli jednak dotyczy ona sprzedaży elektronicznej, to chodzi głównie o przejęcie części procesów, nad którymi do tej pory czuwał człowiek i jego ręce, przez system. Dzięki temu część e-biznesów nie musi inwestować w dodatkową siłę roboczą, jaką są pracownicy. System ułatwia funkcjonowanie firmy i przyspiesza wiele działań.

Od czego zacząć?

Na początku warto zidentyfikować powtarzalne procesy, które mogłyby skorzystać na automatyzacji. Jeśli sobie z tym nie radzisz, to dobrym sposobem będzie poszukanie firmy zajmującej się wdrożeniami automatyzacji w sklepie internetowym, tak byś nie musiał się martwić każdym kolejnym etapem. Profesjonaliści na pewno doradzą Ci najlepiej, co zrobić i jakie procesy w Twoim sklepie internetowym wymagają automatyzacji. Procesy te mogą dotyczyć każdego aspektu Twojej działalności. Od samego pozyskiwania towaru przez realizację zamówień, aż do obsługi klienta. Ważnym punktem jest znalezienie narzędzia, które pomoże Ci w tym wszystkim. Firma wdrażająca takie rozwiązania dobierze dla Ciebie coś odpowiedniego.

Co zautomatyzować w swoim sklepie?

Możliwości są nieograniczone, ponieważ systemy automatyzacji e-commerce pozwalają w tej chwili na automatyzację procesów w obszarze:

  • księgowości,
  • marketingu,
  • sprzedaży na różnych platformach,
  • zarządzania zapasami magazynowymi,
  • realizacji zamówień,
  • wysyłki towarów,
  • zwrotów i reklamacji oraz
  • obsługi klienta.

To nie wszystkie obszary, w których można zastosować automatyzację i ulżyć człowiekowi w pracy, a powierzyć zadanie nowej technologii. Spójrzmy, jak to wygląda w praktyce na dwóch wybranych działach.

Automatyzacja w marketingu

Jak sprawić, by klienci chętniej wracali do Twojego sklepu internetowego? Zautomatyzuj swój marketing. Wystarczy, że do stałych klientów, którzy mają już konto w Twoim sklepie, podczas gdy robią oni zakupy, a ich nie kończą, wyślesz przypominającego maila.

Może on wyglądać tak:

„Cześć XYZ,
zobacz ostatnio oglądane przez Ciebie produkty i zajrzyj do swojego koszyka. Przygotowaliśmy dla Ciebie również kilka innych propozycji, które mogą Ci się spodobać. Jeśli masz jakieś pytania odnośnie do produktów, które masz w koszyku, chętnie na nie odpowiemy”.

To wszystko może być personalizowane i wysyłane z automatu. Wystarczy, że klient włoży coś do koszyka i zapomni dokończyć transakcji. Dzięki personalizowanemu marketingowi nie musisz się niczym martwić. Dodatkowo możesz zaproponować jakiś drobny rabat na te produkty.

Obsługa klienta

Jak klient może szybko i łatwo znaleźć odpowiedź na często zadawane pytania dotyczące produktu? Korzystając z czatbota. To korzystna forma kontaktu dla obu stron. Inwestując w automatyzację w obszarze obsługi klienta, tj. najczęściej zadawanych pytań, oszczędzasz przede wszystkim czas. Rozmowa z klientem jest bardzo czasochłonna, a klienci zadają czasami tak absurdalne pytania, że praca rąk ludzkich przyda się bardziej w innych obszarach niż w tym.

Co daje zautomatyzowanie sklepu internetowego?

Przede wszystkim oszczędność czasu zarówno właściciela sklepu, jak i pracowników. Większość procesów jesteśmy w stanie zautomatyzować, stąd interwencja człowieka jest zminimalizowana, co skraca czas całego procesu zamówienia produktu. Towary trafiają do klientów szybciej, a zaoszczędzony czas można poświęcić na inne działania, na które do tej pory nie było czasu. Dodatkowo dzięki szybkim realizacjom zamówień, można liczyć na pozytywne opinie oraz polecenia naszego sklepu dalej.

Podsumowanie

Wdrożenie automatyzacji do sklepu internetowego sprawi, że praca będzie wydajniejsza i wygodniejsza. Zaufaj wyspecjalizowanym firmom i daj sobie pomóc, by móc konkurować z większymi od siebie zawodnikami w branży e-commerce.

Poprzedni artykułCBD dla zwierząt – doskonałe działanie
Następny artykułBetonowa posadzka – jak ją wyczyścić?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj