Jak zachęcić klienta do większych zakupów?

jak zachecic klienta do zakupu w sklepie online

Zwiększenie wartości przeciętnego zamówienia to jedna z bardziej skutecznych strategii rozwoju sprzedaży. Tym bardziej, jeśli już posiadasz grupę stałych, zadowolonych klientów, których tylko krok dzieli od wydawania więcej właśnie w Twoim e-sklepie. Poznaj 5 naszych wskazówek i sprawdź, co możesz zrobić, żeby sprzedawać jeszcze więcej!

Darmowa dostawa

Nikt nie lubi płacić za dostawę – szczególnie w przypadku, gdy wartość zamówienia jest zbliżona do kosztów wysyłki. Statystyki pokazują, że klienci są skłonni włożyć do koszyka więcej, jeśli dostawa jest darmowa – np. powyżej jakiegoś progu cenowego lub w przypadku zakupu wyznaczonych produktów. Dzięki takim zabiegom możesz nie tylko podnieść wartość przeciętnego zamówienia, ale również zyskać sporo nowych z poleceń i odpowiednich działań marketingowych.

Oferty ograniczone czasowo

Jeśli organizowane przez Ciebie promocje będą ograniczone czasowo, to klienci będą bardziej skłonni dokonać zakupu spontanicznie. Odpowiednia komunikacja w postaci atrakcyjnych oznaczeń rabatów czy odliczania do końca na pewno przyciągnie wzrok – kto z nas nigdy nie obrócił głowy w stronę witryny z wielkim napisem SALE? Co ciekawe, w przypadku takich akcji, klienci często decydują się na zakup produktów, których nie potrzebują, ale myśl o przegapieniu jedynej takiej okazji pozwala im zakupowe odstępstwa od zasad.

Cross-selling

Czyli proponowanie dodatkowych produktów do tych, których potrzebuje klient. Bo jak można kupić smartfon bez ochronnej folii, zdalnie sterowany helikopter bez baterii czy buty bez zapasowych wkładek? Zaimplementowanie systemu proponującego akcesoria kompatybilne ze znajdującymi się w koszyku produktami może znacznie zwiększyć sprzedaż. Więcej na ten temat możesz przeczytać w artykule: www.expertsender.pl/blog/wszystko-o-cross-sellingu-w-ecommerce.

Rabaty na kolejne zakupy

Kolejny sposób na zachęcenie klienta do zakupów to… rabat na kolejne. Dodany w fizycznej postaci do zamówienia lub załączony do maila z podziękowaniem będzie miłym dodatkiem i z pewnością zachęci użytkownika, do kolejnej wizyty. Aby zwiększyć skuteczność tego typu działań, możesz przypomnieć o rabacie pod koniec upływu jego ważności.

Wielosztuki i zestawy

To skuteczna strategia, która sprawdza się w wielu branżach. Drobny rabat na produkty zamawiane w zestawach zachęca użytkowników do zwiększenia wartości zamówienia – szczególnie, jeśli łączy się to z darmową dostawą powyżej jakiejś kwoty lub innym profitem w programie lojalnościowym. Co możesz sprzedawać w zestawach? Tak naprawdę… wszystko. Promocje tego typu najczęściej spotykane są w branży FMCG, fashion czy beauty, ale tak naprawdę ogranicza Cię tylko wyobraźnia i wielkość portfela Twojego klienta.

Jak widzisz, jest wiele sposobów na zwiększenie sprzedaży czy wartości przeciętnego zamówienia. Wybranie właściwych zależy od wielu czynników – wielkości bazy klientów, polityki cenowo sprzedażowej, realizowanej strategii marketingowej itp. Pamiętaj, żeby przetestować każde rozwiązanie przed ostatecznym wdrożeniem.

Poprzedni artykułPrzeprowadzka — wynajem samochodu, czy firma przeprowadzkowa?
Następny artykułDobór drzwi, instalacji i innych elementów ppoż w obiektach wielkopowierzchniowych

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj