Kojarzysz może komunikat promocyjny, który pojawia się na różnych stronach internetowych? To właśnie reklama display. Może przyjmować różną formę np. tekstową, wideo, grafiki. Jej głównym zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do tego, aby kliknął i przeszedł na stronę reklamodawcy. Reklama display ma bardzo wiele zalet. Świetnie sprawdzi się ramach remarketingu. Bardzo chętnie również się z niej korzysta przy promocji określonych rozwiązań z oferty. A może chcesz wypromować zupełnie nową markę? Jeśli cała kampania będzie dobrze zaplanowana, możesz liczyć na sukces.
Efektywna reklama display
Masz do wykorzystania: obrazy, tekst oraz schemat kolorów. Postaraj się więc efektywnie wykorzystać te elementy. Możesz też trochę poeksperymentować np. z układami treści. Bardzo istotne jest, aby ilość tekstu oraz rozmiar obrazów były utrzymane na odpowiednim poziomie względem rozmiarów reklamy. Estetyczna reklama display porwie tłumy i jest kluczem do sukcesu. Postaraj się, aby była ona przede wszystkim czytelna i wyraźna. Warto wykorzystywać różne pomysły na reklamę display. Bardzo ważny jest także nieustanny jej monitoring.
Kampanie display – jaki rodzaj wybrać?
Istnieją cztery typy reklam displayowych. Będą to: reklamy multimedialne, reklamy wideo, reklamy graficzne, reklamy tekstowe. Te pierwsze wyróżniają się tym, że skutecznie trafiają do odbiorców. A są to: reklamy wideo, reklamy animowane oraz te, które łączą treść z elementami animowanymi. Reklamy wideo, czyli drugi rodzaj reklam displayowych jest zaś jednym z najpopularniejszych. Graficzne reklamy opierają się na animowanych lub też statycznych obrazach. Z kolei reklamy tekstowe aby zainteresowały odbiorcę, muszą zawierać dobrze opracowany tekst.
Uniwersalna reklama displayowa – doskonała w każdej kampanii marketingowej
Reklama displayowa, aby mogła sprawdzić się w kampanii marketingowej, musi być dopasowana do celów biznesowych organizacji. Istotny jest również sam proces jej wdrożenia. Dobrze zaprojektowane kampanie display mogą bardzo dużo zdziałać. Szczególnie, jeśli jesteś firmą debiutującą na rynku. Reklama tego typu dobrze sprawdzi się także w kampaniach, które przypominają o istnieniu marki. A także jeśli wprowadzasz na rynek nowy produkt lub nową usługę. Dlatego też musisz zadbać o to, aby:
- precyzyjnie określić grupę odbiorców,
- starannie i dokładnie określić, jaki komunikat ma przekazywać reklama displayowa,
- ustalić to, jakie emocje reklama display ma wywoływać u odbiorców
- stworzyć atrakcyjny baner graficzny