Jak stworzyć idealne case study?

Aby przekonać potencjalnego klienta lub partnera biznesowego do zakupu naszych produktów i usług, lub do współpracy z nami, musimy dysponować czymś więcej niż tylko najbardziej nawet profesjonalnym opisem oferty. Musimy dać odbiorcy konkret, dane, które dowodzą skuteczności i wyższości tego, co proponujemy względem konkurencji. Takie właśnie zadanie ma dobrze zrobione case study.

Ludzie to stworzenia społeczne, bardzo chętnie zasięgają języka u innych i czytają recenzje oraz opinie. Taką recenzją jest specjalistycznie przygotowane case study. Daje zainteresowanym twoją ofertą osobom i firmom pojęcie o autentycznych wynikach, które można osiągnąć współpracując z twoim biznesem. Dobrze napisana i fajnie zilustrowana analiza przypadku efektywnego zastosowania twojego produktu lub twoich usług, w której podane są twarde, mierzalne dane – to najlepsza wizytówka jakości tego, co robi twoja firma.

W niniejszym tekście piszemy, czym jest case study, jak je dobrze stworzyć no i oczywiście – kto może profesjonalnie stworzyć je dla ciebie.

Case study – co to takiego?

Angielskie określenie „case study” można z grubsza przetłumaczyć na język polski jako „analiza przypadku”. Jest to opis tekstowy, materiał filmowy, lub podcast omawiający współpracę danej firmy z klientem. W ramach case study przedstawia się nie tylko sam przebieg takiej współpracy, ale bada się to, jakie były jej cele, czy udało się je zrealizować oraz jakie wymierne korzyści odniósł klient korzystający z danych produktów i usług.

Case study musi być tak skonstruowane, aby odpowiadało konkretnym celom marketingowym – to znaczy trzeba wiedzieć, do kogo jest adresowane i w jaki sposób ma spełnić cele promocyjne naszej firmy. Aby przygotować odpowiednie case study trzeba wiedzieć, kim jest jego idealny odbiorca oraz jakie aspekty twojej działalności i jakie wartości, które pomagasz mu realizować należy w redagowaniu case study wziąć pod uwagę.

Idealne case study – czyli jakie?

Skuteczne. Case study ma znaczenie marketingowe i wizerunkowe. Jego nadrzędnym celem jest wzbudzenie zainteresowania i budowanie zaufania ludzi, którzy nie są jeszcze twoimi klientami ani współpracownikami. Dlatego tak ważne jest określenie konkretnego celu, jaki ma zrealizować dana analiza przypadku. Dopiero biorąc pod uwagę ten cel, myślimy o zawartości i formie danego case study oraz o jego idealnym odbiorcy.

Należy zastanowić się nad formą, jaką nasze case study ma przybrać. Może warto stworzyć film na YouTube lub na firmową stronę internetową? A może nagrać podcast, do którego uda się zaprosić osobę będącą dla twojego idealnego odbiorcy autorytetem? A jeśli decydujemy się na tradycyjną formę tekstową – może warto wzbogacić ją o zdjęcia, wykresy przedstawiające twarde liczby i o infografiki? Wszystko będzie zależeć od branży, w jakiej funkcjonujesz, od tego czym zajmują się twoi klienci i kim jest twoja i ich grupa docelowa.

Zawartość case study będzie zależała od tego, jakie aspekty naszych produktów i usług lub współpracy z klientem chcemy podkreślić. Musi być zwarte, jasne i czytelne – niezależnie od jego formy. Można posiłkować się gotowymi szablonami do tworzenia case studies. Zachęcamy jednak do głębszego podejścia do tematu i stworzenia niepowtarzalnych, indywidualnie dopracowanych case studies.

Profesjonalne case study – powierz jego stworzenie specjalistom!

Profesjonalne case study musi być zrobione dobrze. Musi przyciągać, nie może zawierać amatorskich i słabych elementów. Jeśli nie wiesz, jak zabrać się do opracowania skutecznej analizy przypadku – skorzystaj z pomocy ludzi, którzy znają się na marketingu. Specjaliści z dobrej agencji reklamowej są w stanie dać ci efekt – nie tylko świetne case study, ale przede wszystkim idący za nim, zaplanowany efekt – na przykład zdobycie nowych klientów, czy zwiększenie sprzedaży.

Pamiętaj, że twoje obecne osiągnięcia biznesowe napędzają koniunkturę na przyszłość. Wykorzystaj swoje sukcesy, opisz je lub pozwól, by zrobili to profesjonaliści. Dzięki dobremu case study masz dowód na to, że to, co oferujesz charakteryzuje się wysoką jakością, przynosi wymierne rezultaty i warto w to inwestować, skoro inni zainwestowali i na tym skorzystali.

Reklama jest dźwignią handlu. A kto zareklamuje cię najlepiej? Ci, którzy znają twój produkt, używają go i zawsze do ciebie wracają. Pochwal się nimi. Polecenie to jedna z najlepszych dróg pozyskiwania nowych klientów!

Poprzedni artykułKrajowy System eFaktur KSeF w Twojej firmie
Następny artykułInnowacyjne zastosowania rur stalowych: Od budownictwa po przemysł naftowy

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj