Jak prowadzić sklep internetowy w 2022 roku? Sprawdź, jak zmniejszyć wydatki!

jak prowadzić sklep internetowy w 2022

Wprowadzenie tzw. Polskiego Ładu miało na celu wsparcie odbudowy polskiej gospodarki po pandemii. W praktyce przyniosło prawdziwą rewolucję systemu podatkowego. Jedni na tym skorzystają, a inni niestety stracą. Rosnące ceny mediów oraz zwiększająca się inflacja to kolejne powody do niepokoju dla przedsiębiorców. Reprezentujesz branżę e-commerce? Podpowiadamy, jak prowadzić sklep internetowy w 2022 roku!

Polski Ład a działalność w branży e-commerce – co się zmieniło?

Polski Ład wprowadził zmiany, które odczują zarówno przedsiębiorcy z branży e-commerce, jak i ich klienci. Pierwsze efekty są już widoczne – nowe rozwiązania fiskalne wyraźnie zwiększają obciążenia podatkowo-składkowe po stronie wszystkich firm, w tym też tych prowadzących sprzedaż przez Internet.

Dla przykładu, składka zdrowotna zmieniła już swój charakter oraz jest inaczej naliczana, przez co nie można jej już odliczyć od podatku. Do tego wdrożone zostały nowe schematy wyliczania wynagrodzeń pracowników, ze względu na m.in. wprowadzenie ulgi dla klasy średniej, podniesienie limitu progu podatkowego czy zwiększenie kwoty wolnej od podatku.

Przy tym przedsiębiorcy z branży e-commerce muszą liczyć się z coraz większymi wydatkami związanymi z logistyką, np. utrzymaniem magazynów. Rosną rachunki za prąd i gaz, a także drożeje paliwo, materiały do pakowania produktów itp. Co więcej, w grudniu 2021 roku inflacja wynosiła aż 8,6%. Nic dziwnego, że przedsiębiorcy szukają sposobów na to, jak najlepiej poradzić sobie w tej trudnej sytuacji.

Jak zoptymalizować koszty prowadzenia sklepu internetowego w 2022 roku?

W wielu przypadkach może się okazać, że utrzymywanie własnego magazynu dla sklepu internetowego w 2022 roku jest po prostu nie opłacalne. Na szczęście istnieje świetna alternatywa – outsourcing logistyczny, inaczej nazywany fulfilmentem.

Czym jest fulfilment? Usługa ta polega na nawiązaniu współpracy z zewnętrzną firmą, która udostępnia przestrzenie magazynowe wraz z wyposażeniem i obsługą. Przechowuje towary, a także przejmuje wszystkie działania logistyczne, związane z kompletowaniem zamówień, wysyłką paczek oraz Obsługą Klienta.

Opcja ta jest niezwykle wygodna, a także o wiele tańsza, ponieważ płaci się tylko za faktycznie zajmowane miejsce w magazynie oraz zrealizowane zamówienia. W ten sposób można zaoszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy, które trzeba by wydać na m.in. utrzymanie magazynu i pracowników.

Komu zlecić fulfilment?

Zastanawiasz się, komu zlecić fulfilment? Wybierz polską firmę z wieloletnim doświadczeniem, której można w pełni zaufać. Packfully jest przedsiębiorstwem, które zapewnia obsługę na najwyższym poziomie. Zajmuje się nie tylko magazynowaniem towaru i jego wysyłką, ale też oferuje szereg usług dodatkowych, m.in. pomaga zadbać o odpowiedni branding paczek, doradza w kwestii UX czy nadzoruje płatności.

Fulfilment pozwala utrzymać stabilną pozycję na rynku, a nawet daje szanse na poprawę sytuacji przedsiębiorstwa. Dzięki wsparciu specjalistów można zoptymalizować wydatki, a także realnie przyczynić się do rozwoju swojej działalności. Kiedy fachowcy zajmują się logistyką, ma się pewność, że Klienci są obsługiwani w najlepszy możliwy sposób. Do tego zyskuje się sporo czasu, dlatego można w pełni świadomie skupić się na zarządzaniu firmą w tych nowych, trudnych realiach.

Więcej argumentów przemawiających za skorzystaniem z fulfilmentu znajdziesz na: https://packfully.pl/fulfilment-dla-sredniego-sklepu-internetowego-poznaj-korzysci/.

Poprzedni artykułJak wybrać telewizor do swoich potrzeb?
Następny artykułCo powinieneś wiedzieć o chmurach – najlepsze chmury dla firm

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj