Jak misja i wizja firmy wpływają na jej rozwój?

Codzienna praca wiąże się zwykle z mnóstwem powtarzalnych czynności, nawet w zawodach uchodzących za szczególnie kreatywne. Przykładem może być stanowisko grafika – dla osób spoza branży wydaje się ono wybitnie ekscytujące i pełne miejsca na nowe pomysły, w rzeczywistości obowiązki często wymagają wykonania kilkuset podobnych kart produktowych, czy też bardzo zbliżonych do siebie wizualizacji.

Misja i wizja firmy to właśnie te elementy, które pozwalają w takich sytuacjach przebrnąć przez natłok pracy i działać efektywnie, nawet pomimo znużenia. Oczywiście hasła i cele nie muszą być hipnotycznie powtarzane na głos i ostentacyjnie wypisane na ścianach – wystarczy, że każdy z pracowników będzie miał je zawsze z tyłu głowy. Świadomość tego po co robimy to, co robimy, daje motywację i pozwala stabilnie wzrastać.

Jak misja i wizja firmy wpływają na jej rozwój?

Każdy przedsiębiorca zakładając działalność gospodarczą podejmuje się tego z myślą o zarabianiu pieniędzy – jest to zupełnie oczywiste i naturalne. Motywacje finansowe stanowią jednak tylko jeden z wielu elementów układanki. W rzeczywistości ludźmi kierują nie tylko potrzeby niższego rzędu, a każdy pracownik chce czuć się potrzebny i pożyteczny. Możliwość utożsamienia się z firmą sprawia, że ludzie dołączając do organizacji dają z siebie więcej, niż tylko niezbędne minimum – chętnie angażują się w projekty, dzielą się pomysłami i pomagają współpracownikom.

Jasno zarysowana misja i wizja firmy ułatwia również wytyczenie długoterminowych celów strategicznych – zastanawiając się nad kierunkami rozwoju wystarczy spojrzeć na ideały przyświecające organizacji, aby upewnić się o słuszności podejmowanych działań. Trzeba również pamiętać, że niezbędna inspiracja dla pracowników to dopiero początek – misja i wizja firmy musi przebijać się na zewnątrz, czyli docierać do świadomości klientów i przypominać o sobie w dostarczanych produktach i usługach.

Czy klient wierzy w to, co oferujesz?

Hasło “jesteśmy najtańsi” nie budzi w odbiorcach żadnych emocji, sprowadza relację do czysto transakcyjnego poziomu. Budowanie przywiązania do marki jest w takich warunkach nie tyle utrudnione, co wręcz zupełnie niemożliwe. Misja i wizja firmy powinna nie tylko podbudowywać morale pracowników, ale także chwytać za serca klientów. Osiągnięcie tego efektu wymaga stuprocentowej autentyczności w działaniu – za hasłami i sloganami muszą pójść adekwatne działania. Może być to przykładowo udział w eventach charytatywnych, bądź też sponsorowanie organizacji, których statut jest spójny z wartościami marki.

Misja i wizja pokrywająca się z przekonaniami odbiorców sprawia, że chętniej wracają oni do sklepu, aby dokonać ponownego zakupu, są bardziej skłonni polecić usługę swoim znajomym, czy wejść w interakcję z marką w social mediach. W obecnym świecie klienci kupują nie tylko sam produkt, ale całą związaną z nim historię. Brand pozbawiony wyższych celów nie wzbudza w odbiorcy trwałego przywiązania, dlatego definiując misję i wizję firmy należy zadbać o przekaz, który będzie wyrazisty i inspirujący.

Poprzedni artykułPojemniki warsztatowe – czyli jak łatwo zadbasz o porządek w Twoim warsztacie
Następny artykułMarka Laurella powiększyła segment modowy Grupy Kapitałowej Immobile

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj