Ile zarabia kierowca autobusu w Warszawie?

ile zarabia kierowca autobusu w warszawie

Ile zarabia kierowca autobusu w Warszawie? A w związku z tym, czy warto nim zostać? Polskim miastem, w którym jest to najbardziej opłacalne, pozostaje oczywiście stolica. Nawet i tutaj stawki kierowców różnią się znacząco w zależności od danej firmy przewoźniczej. Pozostaje też odpowiedzialność, którą musimy wziąć za zdrowie i życie przewożonych przez nas pasażerów.

W dzisiejszym artykule podamy twarde konkrety. Między innymi odpowiemy na poniższe pytania.

  • Ile zarabia kierowca autobusu w Warszawie i jak jego zarobki wypadają na tle ogólnopolskich?
  • Na jakie benefity pracownicze poza podstawową płacą może on liczyć?
  • W jakiej firmie przewoźniczej najkorzystniej się zatrudnić?
  • Jak odbyć kurs na prawo jazdy kat. D za darmo?
  • Oraz z czym ogólnie wiąże się praca kierowcy autobusu w Warszawie?

Zarobki kierowców autobusów miejskich

Zacznijmy od twardych konkretów. Średnie zarobki kierowców autobusów miejskich w Polsce to 3500 zł brutto. W stolicy otrzymują oni odpowiednio wyższe wynagrodzenie. Oscyluje ono bowiem między 4500, a 5000 zł brutto. Trzeba jednak być świadomym, że powyższe widełki wynikają i zależne są od dwóch czynników:

  • stawek, które proponuje dana firma przewoźnicza;
  • doświadczenia zawodowego kierowcy oraz faktu, czy wyrobił sobie prawo jazdy kat D samodzielnie, czy z pomocą firmy.

Benefity, na które liczyć może kierowca autobusu miejskiego w Warszawie

Pensja podstawowa nie jest jednak całym uposażeniem, na które liczyć może kierowca autobusu miejskiego w Warszawie. Oprócz niej są także rozliczne benefity, które jednak różnią się od siebie w ramach odmiennych firm – przewoźników. Na podstawie Arrivy – niezależnego, międzynarodowego przewoźnika miejskiego – wyszczególniamy poniżej przykładowe benefity:

  • możliwość odbycia kursu na prawo jazdy kat. D (na autobusy) oraz kwalifikacji zawodowej – w całości sfinansowanych przez Arrivę;
  • premie pieniężne za wypracowanie określonej w umowie liczby km;
  • pakiet świadczeń socjalnych (np. dopłaty do urlopów oraz dofinansowania wypoczynku dla dzieci);
  • prywatna opieka medyczna;
  • inne benefity (jak np. popularna karta MultiSport lub bony pieniężne);
  • bilet komunikacji miejskiej z 90% zniżką.

Najbardziej znanymi w powyższych są: prywatna Arriva oraz Miejski Zakład Autobusowy. Poniżej porównamy oferowane przez nich propozycje pracy na stanowisku kierowcy autobusu miejskiego w Warszawie.

Jak odbyć kurs na prawo jazdy kat. D za darmo?

Wszyscy, którzy chcą zostać kierowcą autobusu miejskiego wiedzą doskonale, że największą przeszkodą w zdobyciu tego celu jest cena kursu na prawo jazdy kat. D. Jest ona bowiem zaporowa. W Warszawie wynosi ona bowiem między 4500, a nawet 7000 zł. Co gorsza, do niedawna potencjalny kierowca autobusów w całości sam musiał opłacić wspomnianą kwotę. U większości przewoźników, w dużej mierze jest tak do dziś.

Na szczęście wspomniana już w tym artykule Arriva – międzynarodowa marka w branży przewozów miejskich – wychodzi w tej kwestii swoim potencjalnym pracownikom naprzeciwko. Będąc świadomą trudności, które nastręcza samodzielne opłacenie kursu prawa jazdy kat D., Arriva zdecydowała się na całościowe opłacanie im wspomnianych szkoleń wraz ze wszystkimi, niezbędnymi komponentami.

Stwarza to wielką okazję dla wszystkich chcących zdobyć prawo jazdy kat. D, a jednocześnie nie zapłacić za jego kurs 7000 zł. Oprócz prawa jazdy szkolenie obejmuje także kurs kwalifikacji zawodowej. Beneficjent szkolenia otrzyma więc wszelkie komponenty niezbędne do stania się kompetentnym kierowcą autobusu miejskiego.

U którego przewoźnika najkorzystniej pracować?

Poniżej przedstawiamy listę operatorów świadczących usługi autobusowe na liniach miejskich w Warszawie.

  • Arriva.
  • Miejski Zakład Autobusowy.
  • Michalczewski.
  • Mobilis.
  • Komunikacja Miejska Łomianki.

Arriva vs MZA – który przewoźnik jest lepszy?

Największym z wymienionych jest Miejski Zakład Autobusowy, w skrócie MZA. W czerwcu 2022 r., na terenie warszawskiej aglomeracji miejskiej zatrudniała ona ponad 3500 pracowników, wśród których wiele to stanowiska kierowcy autobusu miejskiego. Pozostałe stanowiska to mechanicy, specjaliści HR, IT i marketing. Warto dodać do tego, że MZA nie oferuje niestety swoim potencjalnym pracownikom sfinansowania kursów na prawo jazdy kat. D. Innymi słowy, chcąc tam pracować, z własnej kieszeni wyłożyć należy średnio pięciu tysięcy złotych.

Fakt, że Arriva finansuje kurs na prawo jazdy kat. D, wraz z kursem kwalifikacji zawodowej bez wątpienia warty jest rozważenia. W końcu, dzięki temu w naszej kieszeni zostanie między 4500, a nawet 7000 zł więcej.

Poprzedni artykułPracownik produkcyjny – najważniejsze cechy
Następny artykułFinansowanie firm – faktoring czy kredyt obrotowy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj