Idealny druk na etykiecie

Każda firma, która sprzedaje swoje produkty, chce, aby prezentowały się jak najlepiej. Opakowanie ma za zadanie zatrzymać wzrok potencjalnego klienta i skusić go do zakupu. Z tego względu producenci dbają o szatę graficzną i starają się stworzyć etykiety przyciągające uwagę. Nie jest to łatwe zadanie, bo liczy się nie tylko grafika, ale także jej jakość. Jak stworzyć idealną etykietę? Na jaki druk warto się zdecydować?

Grafika — klucz do zdobycia klienta

Nie jest tajemnicą, że klienci to wzrokowcy i najprawdopodobniej większość z nich kupi produkt, który będzie się ładnie prezentował. Właśnie dlatego producent musi zadbać o odpowiedni wygląd opakowania. Najważniejszym elementem jest etykieta znajdująca się na pierwszym planie. Jej wykonanie najczęściej zleca się wykwalifikowanemu grafikowi, który stworzy ją w taki sposób, aby trafiała w aktualne trendy. Profesjonalny twórca podejdzie do zadania indywidualnie i przed wykonaniem etykiety przeprowadzi z producentem szczegółowe rozmowy na temat wyglądu grafiki.

Producenci zazwyczaj stawiają na minimalizm w kwestii etykiety. Najczęściej znajduje się na niej nazwa oraz logo lub niewielka grafika. Zazwyczaj dobiera się przyciągające uwagę kolory. Często barwy i kreskę dobiera się w taki sposób, aby etykieta wpasowywała się w aktualne trendy.

Na jaki druk się zdecydować?

Grafika to jedno, ale jeśli producent chce, żeby etykieta prezentowała się dobrze, musi zainwestować w dobrej jakości druk. Warto udać się do takiego miejsca jak drukarnia etykiet, ponieważ tam najlepiej doradzą w kwestii wyboru druku czy materiałów. Jeśli chodzi o rodzaj druku, możemy wyróżnić między innymi:

  • druk fleksograficzny — obecnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań, które wciąż zdobywa coraz większą ilość fanów. Koszt wykonania druku fleksograficznego jest stosunkowo niski do jego jakości. Polecany jest szczególnie przy produkcji dużych ilości etykiet, ponieważ wtedy cena jest znacznie korzystniejsza. Druk fleksograficzny jest wytrzymały, jednak jego produkcja jest czasochłonna ze względu na konieczność przygotowania maszyn. Więcej na stronie: https://zebra-polska.com.pl/oferta/drukarnia-fleksoraficzna/.
  • druk cyfrowy — z tego rozwiązania korzystają firmy, które nie mają dużego nakładu etykiet. Ich produkcja jest bardzo szybka, jednak jakość i wytrzymałość druku cyfrowego nie jest w stanie dorównać fleksografii.
  • druk cyfrowy inkjet — tego rodzaju druk sprawdzi się przy niższym zapotrzebowaniu na etykiety. Warto zaznaczyć, że nie sprawdzi się on w każdym przypadku, ponieważ można go wykonywać na zaledwie kilku materiałach. Jego zaletą jest duża wytrzymałość.

Tworzenie oraz drukowanie etykiet to ciężka praca. Jednak wszystko wynagradza efekt, który daje niesamowitą satysfakcję i przekłada się bezpośrednio na sprzedaż. Sprawdź ofertę druku ulotek i etykiet na stronie firmy Zebra Polska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here