Mówi się, że nie należy oceniać książki po okładce, że pozory mylą i nie wszystko złoto, co się świeci. Tere fere, człowiek to wzrokowa bestia i łatwo przychodzi mu oceniać człowieka po jego wyglądzie, jedzenie na podstawie zdjęcia w menu i książkę na podstawie okładki. Z opakowaniami jest podobnie. Czy to zwykłe kartonowe, czy pudełka z nadrukiem, albo tekstylne – odpowiednie opakowanie może przynieść więcej korzyści, niż się wydaje.
Pędzą konie po betonie w szarej mgle, więc można się zagalopować i stwierdzić nawet, że opakowanie jest tak samo ważne jak produkt, a nawet ważniejsze. I w zasadzie w niektórych przypadkach tak jest, biorąc za przykłady butelkę Coca-Coli, wódki Absolut, czekoladę Milkę, krem Nivea czy mleko Łaciate. Te opakowania są słynniejsze nawet niż zawartość lub marka i są rozpoznawalne na całym świecie. No dobra, może poza mlekiem, mimo że wszyscy je tak lubią.
Opakowanie – przedstaw się i wywołaj dobre wrażenie
Jednak w wielu przypadkach opakowanie może być tak samo ważne jak sam produkt. Opakowanie – może to być zwykłe pudełko z nadrukiem lub torba z logo – komunikuje, co reprezentuje marka. Bądź co bądź opakowanie to narzędzie marketingowe, które odgrywa ważną rolę. Jest to pierwsza rzecz, którą klienci widzą podczas kupowania produktów. Pudełko z nadrukiem lub charakterystycznym logotypem może sprawić, że produkty wyróżnią się i przyciągną uwagę.
Proste rozwiązania są skuteczne – przykłady pudełek z nadrukiem
Opakowanie – pal licho może to być najzwyczajniejsze pudełko z nadrukiem czy torba z logotypem – jest potężne, ponieważ mówi, dlaczego produkt i marka są inne. Apple słynie z czystego, minimalistycznego opakowania. W zasadzie, gdy widzi się pudełko z charakterystycznym ugryzionym jabłkiem, od razu wiadomo, czego się spodziewać. Podobne przykłady można mnożyć. Amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą biżuterii oraz srebrnych zastaw Tiffany pakuje swoje produkty w charakterystyczne niebieskie pudełko z jajkiem rudzika. Bądź co bądź jest to zwykłe, kolorowe pudełko z nadrukiem, które jest bardziej rozpoznawalne niż sama biżuteria czy zastawy! Do tego firmy sportowe z obuwiem jak Puma, Adidas, Facebook, yyy, znaczy Reebok.
Opakowanie – wykorzystaj potencjał
Wiadomo, że wspominane amerykańskie firmy to giganci w swojej branży, ale warto docenić opakowania. One nie tylko chronią i zabezpieczają produkty podczas obsługi i wysyłki. Odpowiednie opakowanie jest okładką i tworzy pierwsze wrażenie, więc im atrakcyjniejsze, tym bardziej skuteczny efekt wywoła. Ba, może też sprawić, że kupujący będzie bardziej skłonny zapłacić wyższą cenę. Szczególnie gdy licho i konkurencja nie śpią! To proste – opakowanie niskiej jakości stwarza wrażenie, że produkt jest kiepskiej jakości. To sprawia, że nie ma się ochoty wydawać za niego dodatkowych pieniędzy.
Najbardziej zwyczajne pudełko z nadrukiem to niezbędnik każdego przedsiębiorcy. – Ty wiesz, co my robimy tym pudełkiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo!
Żarty na bok! Opakowanie – pudełko z nadrukiem, torba z logotypem czy inne tego typu rozwiązania – wywołuje lepsze wrażenie, wyróżnia na tle konkurencji, buduje markę, wpływa na atrakcyjność firmy i jest tanie. W skali całej firmy koszty nie są duże, a efekt i tak będzie gwarantowany. Brak opakowania jest gorszy niż fajne opakowanie. Proste jak konstrukcja cepa.