Czym jest employee advocacy?

Budowanie pozytywnego wizerunku marki to żmudne zadanie, które opiera się nie tylko na wypuszczaniu wyreżyserowanych reklam czy umieszczaniu ładnych zdjęć w social mediach. Na ten wizerunek pracuje każda osoba związana z marką. I tu właśnie pojawia się pojęcie employee advocacy. O co w nim chodzi?

Czym jest employee advocacy?

Employee advocacy to strategia, mająca na celu zaproszenie pracowników marki do bycia jej ambasadorami. To założenie, które firmy często realizują, w bardzo okrojonej wersji, niejako nieświadomie – na przykład obdarowując pracowników produktami z logo marki. W ten sposób osoba nosząca koszulkę, czapkę czy plecak z logo, staje się jawnym reprezentantem firmy. Jednak employee advocacy jest dużo bardziej złożoną strategią. Opiera się ona bowiem nie tylko na rozprzestrzenianiu świadomości istnienia marki w przestrzeni publicznej. Employee advocacy wiąże się również z employer brandingiem i personal brandingiem. To budowanie wizerunku przyjaznego pracodawcy, umożliwiającego personelowi poszerzanie kompetencji, a także kreowanie tego wizerunku za pomocą konkretnych osób (na przykład niektórych pracowników). Employee advocacy to coś więcej, niż pokazanie, że w firmie A pracuje się dobrze, a pracodawca tworzy miłą atmosferę pracy. To kreowanie konkretnego obrazu w umysłach ludzi poprzez korzystanie z wiedzy i zaangażowania wielu pracowników marki.

Wdrożenie employee advocacy

Skuteczne employee advocacy opiera się na kilku założeniach. Jednym z najważniejszych jest podzielanie przez ambasadorów marki wszystkich wartości marki. Jeśli tak nie jest, pod żadnym pozorem nie zmuszaj pracownika do bycia ambasadorem, gdyż wtedy efekty mogą być odwrotne od zamierzonych. Ambasador powinien być także osobą aktywną w social mediach, zaangażowaną w życie marki. Kolejnym istotnym założeniem jest pakiet benefitów, z jakimi wiąże się bycie ambasadorem. Personel musi być nagradzany i motywowany, by mógł wykonywać poprawnie swoją dodatkową pracę.

Employee advocacy to skuteczna strategia, jednak wymaga pracy i spójności. Przeczytaj więcej o tym założeniu na stronie https://adnext.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here