Klienci przy wyborze firm świadczących dla nich usługi kierują się m.in. dodatkowymi benefitami i korzyściami, które wynikają z długofalowej współpracy. Skłaniają się bardziej ku tym sklepom i usługodawcom, którzy proponują im coś więcej, niż tylko produkt, za który płacą. Zrozumienie tej motywacji konsumenta wywołało u przedsiębiorców chęć i potrzebę wdrożenia kart lojalnościowych dla swoich klientów, które upoważniają ich posiadaczy do zbierania punktów wymiennych na nagrody, stałych rabatów czy korzystania z przywilejów.
Karty lojalnościowe zwiększają sprzedaż
To podstawowe założenie kart lojalnościowych. Ich wdrożenie ma przynieść firmie większe zyski wynikające ze wzrostu sprzedaży. Klienci są skłonni kupować więcej i częściej, jeśli mają konkretną motywacją – kolejne punkty przybliżające ich do odbioru nagrody, rabat 20% na kolejne zakupy, stała zniżka 10% przy zakupach powyżej 100 zł, 10 usługa gratis czy też możliwość darmowego podwyższenia standardu pokoju. Program lojalnościowy, który jest atrakcyjny dla klienta, sprawia, że nie czuje on potrzeby zmiany – nie szuka innego sklepu, warsztatu samochodowego, salonu fryzjerskiego czy banku. Ma konkretną korzyść dodatkową wynikającą z zakupów w Twojej firmie i chce z niej skorzystać z przekonaniem, że w ten sposób oszczędza i zyskuje więcej niż u Twojej konkurencji.
Zadowolenie i satysfakcja klienta dzięki karcie lojalnościowej
Program lojalnościowy może tylko wtedy poprawić sprzedaż firmy, kiedy u klientów pojawi się satysfakcja będąca podstawą do podjęcia decyzji o kolejnych zakupach. Stały klient generuje ciągłe zyski, jest gwarancją regularnych wpływów. Karty lojalnościowe pozwalają klientom poczuć się wyróżnionymi, otrzymują od firmy pewnego rodzaju podziękowanie za zaufanie. To wyzwala u nich nie tylko zadowolenie, ale i satysfakcję z regularnych zakupów. Skutkuje to lojalnością, a więc przekonaniem, że Twoja firma zaspokaja ich potrzeby, a współpraca z nią jest dla nich źródłem korzyści, których nie otrzymają u Twojej konkurencji. Zadowolony klient wraca, a lojalny staje się również bardziej wyrozumiały wobec wyższych cen.
Karty lojalnościowe wspierają przywiązanie do marki
Klient, który odczuwa chęć i potrzebę zakupu produktów tej samej marki, przywiązuje się do niej i staje się jej pewnego rodzaju ambasadorem. Należy jednak odróżnić nabywanie produktów z przyzwyczajenia, czyli bierną lojalność, od zakupów w następstwie lojalności. W tym drugim przypadku konsument działa aktywnie na rzecz Twojej marki. Rekomenduje Twoje produkty, chętniej korzysta z ofert specjalnych i promocji, nie tylko wtedy, kiedy wynika to z konieczności. Przywiązanie do marki jest wtedy, kiedy klient nie szuka alternatyw, tylko jeden wybór traktuje jako słuszny.
Z kartami lojalnościowymi takie przywiązanie do marki jest zdecydowanie łatwiej zbudować niż bez takiego wsparcia promocyjnego. Uczestnik programu lojalnościowego jest świadomy konkretnych korzyści wynikających z członkostwa, które muszą być dla niego atrakcyjne, aby spotęgować jego zaangażowanie i chęć częstszego obcowania z marką.
Program lojalnościowy pozwala lepiej poznać klienta
Dobra znajomość swojej grupy docelowej ułatwia stworzenie oferty precyzyjnie dopasowanej do potrzeb i oczekiwań klienta. Dzięki programowi lojalnościowemu możesz poznać lepiej jego zachowania i preferencje zakupowe. Takie możliwości stwarzają aplikacje mobilne, które są alternatywą dla tradycyjnych kart lojalnościowych. Aplikacja gromadzi i zapisuje wszystkie kluczowe dla Ciebie informacje o zakupach klienta – co kupuje, w jakiej ilości, jaka jest wartość jego koszyka, jakie produkty go interesują najbardziej czy też w jakich dniach i godzinach jest najbardziej aktywny. Na podstawie tych informacji możesz tworzyć spersonalizowane oferty, np. wysyłając do klienta informację z rabatem na konkretne produkty, które kupuje najczęściej. Aplikacja mobilna z wirtualną kartą lojalnościową jest także dodatkowym kanałem komunikacji marki z klientem. Ponadto można za jej pośrednictwem zorganizować konkurs lub loterię, podjąć się aktywności zwiększających zaangażowanie klientów. Taki program lojalnościowy z aplikacją mobilną stworzysz m.in. przy współpracy z Loyalty Starter.
Klienta najpierw trzeba zainteresować, potem wzbudzić u niego pożądanie i chęć posiadania konkretnego produktu lub skorzystania z usługi. Następnie należy go przekonać do zakupu, a potem udowodnić, że dokonał właściwego wyboru i ponowny taki sam będzie dla niego najkorzystniejszą opcją. Karty lojalnościowe świetnie sprawdzają się praktycznie na każdym etapie lejka sprzedażowego – pomagają zdobyć uwagę i zachęcić do zakupu, a także wspierają zaufanie i lojalność do marki.