Centrala IP dla małej firmy – czy warto?

Komunikacja w firmie jest ważna i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jeszcze do niedawna panowało powszechne przekonanie, że na usprawnienie komunikacji polegające na zamontowaniu centrali IP jest tylko możliwe w dużej firmie – przedsiębiorstwie lub korporacji. Oczywiście przekonanie takie jest błędne. Obecnie wiele mniejszych firm korzysta z centrali VoIP.

Centrala IP – nie tylko dla dużych

Centrala IP jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich firm – bez względu na ich wielkość. Oferowane dziś centrale IP są bardzo proste w obsłudze, nie wymaga się, aby musiała się nimi opiekować osoba specjalistycznie przeszkolona, nie zajmują też miejsca, ponieważ często są to centrale hostowane, a wiedzę działające online. Jeżeli chodzi o koszty, Centrala VoIP nie generuje ich na bardzo wysokim poziomie. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, że przy zakupie centrali IP nie ponosi się wysokich kosztów jednorazowych i dotyczy to zarówno bardzo dużych firm, jak i firm średnich i mniejszych. Nawet w bardzo małej firmie można usprawnić komunikacje, aby mogła się prężnie rozwijać.

Mała forma musi się rozwijać

Małe firmy potrzebują najlepszych narzędzi, dzięki którym będą mogły się rozwijać. Narzędzia te oczywiście nie powinny kosztować zbyt wiele, jednak mają dać gwarancję, że firma będzie pozyskiwała, a nie traciła klientów. Centrala IP zapewnia doskonały kontakt z klientem – dodzwoni się on do Ciebie nawet w sytuacji, kiedy teoretycznie linia będzie zajęta. Centrala VoIP zapewnia, że żaden klient, który do Ciebie zadzwonił, nie zostanie bez odpowiedniego kontaktu z Tobą.

Centrala VoIP – oszczędność czasu i pieniędzy

Dawniej centrale telefoniczne zajmowały dużo miejsca, a ich obsługa mogły zajmować się wyłącznie osoby do tego przygotowane. Dziś jest zupełnie inaczej: nie potrzebne jest miejsce, wyspecjalizowany personel, ani też kable telefoniczne – nowoczesna telefonia VoIP działa poprzez dostęp do internetu – tylko tyle wystarczy, aby cieszyć się innowacyjnością w swojej firmie. Centrala VoIP dostępna jest w formie usługi abonamentowej.

Aby korzystać z centrali IP wystarczy posiadanie dostępu do Internetu oraz telefonu, komputera, laptopa, czy tabletu. Nie trzeba mieć również wyspecjalizowanych osób w biurze – zarówno instalacja jak i konfiguracja odbywa się z pomocą dostawców telefonii internetowej, podobnie zresztą jak wszystkie czynności serwisowe oraz czynności związane z obsługą całego systemu.

Innowacyjna centrala – dużo możliwości do wyboru

Obecnie użytkownicy korzystający z Centrali IP, mają do wyboru wiele możliwości i szeroki wachlarz usług. Na rynku funkcjonuje wielu dostawców oferujących korzystne rozwiązania. Klient może korzystać z przekierowywania połączeń, z poczty głosowej, a także z numerów wewnętrznych. Możliwe są także różne możliwości wykonywania i odbierania połączeń:

  • tradycyjne: w niektórych firmach funkcjonują analogowe aparaty telefoniczne. Nie jest to jednak żadną przeszkodą dla telefonii VoIP. Wystarczy, że zamontowana zostanie specjalna bramka VoIP;
  • innowacyjnie: wybór jest bardzo duży. Klienci mogą wybierać zarówno spośród cyfrowych telefonów, jak i programów na smartfony, tablety, komputery. Istnieje również możliwość korzystania z telefonu na stronie internetowej.

Jeden numer kontaktowy, wiele opcji odbioru

Centra VoIP pozwala na korzystanie z jednego numeru kontaktowego do całej firmy. Dzwoniąc pod ten numer, telefon dzwoni nie tylko do jednej osoby – dzięki temu wiadomo, że jeśli jeden pracownik w danym momencie nie może odebrać, zrobi to ktoś inny. Ponadto, połączenia mogą być również przekierowywane na telefony komórkowe. Jest to niezwykle istotne, jeżeli praca wymaga częstego opuszczania biura. W razie, gdyby nikt w firmie nie mógł odebrać telefonu, istnieje możliwość włączenia poczty głosowej, co pozwoli na skontaktowanie się z Klientem o dogodnej porze.

Precyzyjne kierowanie ruchu telefonicznego, przyjemne powitania, możliwość nagrywania rozmów – wszystko to może przydać się nawet bardzo małej firmie. Warto pamiętać, że prowadząc działalność nie ma niczego ważniejszego niż kontakt z klientem, a centrala VoIP bardzo to ułatwia!

Poprzedni artykułJak funkcjonują kancelarie adwokackie?
Następny artykułDlaczego warto znać aktualne prawo pracy?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj