Branża e-commerce – o czym warto pamiętać handlując przez internet?

responsywna strona www

Każdego roku, w kraju i na świecie przybywa przedsiębiorców decydujących się na całkowite lub częściowe przeniesienie ich działalności do świata wirtualnego. O ile młodsze osoby szybciej wyłapują nowoczesną technologię, o tyle starsi działacze chcący utrzymać swoją pozycję na rynku mogą mieć niemały problem. Decydując się na założenie sklepu internetowego musimy zdawać sobie sprawę, że do ogarnięcia jest mnóstwo rzeczy. Oczywiście, pisząc to nie mamy na celu nikogo odwieźć od planu, a jedynie zmotywować do jak najszybszego rozpoczęcia prac w tym kierunku.

Tworzenie strony internetowej – najcięższe zadanie dla przedsiębiorcy

Nie mając doświadczenia w branży IT logiczne jest, że witryny nie stworzymy sami. Najlepiej jest udać się do specjalisty wykwalifikowanego w pisaniu stron przy użyciu języka HTML i CSS lub do osoby sprawnie władającej konkretnym systemem zarządzania treści.

Sama trudność dla przedsiębiorcy pojawia się w dwóch momentach. Pierwszy występuje wtedy, gdy musimy programiście przedstawić, w jaki sposób ma wyglądać strona. Drugi natomiast, kiedy trzeba za to wszystko zapłacić. Indywidualny projekt strony wcale nie jest rzeczą tanią i decydując się na taki ruch, musimy mieć odłożone trochę pieniędzy z budżetu. Można zawsze skorzystać z tańszej opcji, jaką jest zakup gotowego szablonu i jego lekka optymalizacja pod kątem swojej działalności.

Istotnymi informacjami dla osoby projektującej naszą witrynę są: liczba kategorii i subkategorii, responsywność strony, układ oraz pasek menu, sposób tworzenia zamówień, czy nawet opcja filtrowania produktów.

e-commerce

Dbanie o hosting

Otrzymując sam gotowy projekt strony internetowej, na dobrą sprawę nie mamy jeszcze nic. Aby nasza platforma była widoczna w sieci, należy ją jeszcze umieścić na serwerze. Możemy to oczywiście zrobić sami, jednak wiąże się to z jej wolnym działaniem oraz koniecznością całodobowego zasilania komputera.

Najlepszą opcją będzie jednak skorzystanie z usług hostingu. Developerzy specjalizujący się w udostępnianiu serwerów, trzymają naszą stronę na bardzo mocnych i szybkich jednostkach, co wpływa na prędkość ładowania się jej w sieci. Co więcej, istnieją specjalne usługi hostingowe dla stron wykonywanych przy użyciu konkretnych systemów CMS. Przykładem może być hosting Prestashop przeznaczony wyłącznie dla przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na stworzenie strony przy użyciu tego systemu zarządzania treścią.

Swoją drogą, PrestaShop jest jednym z najpopularniejszych CMS-ów dla sklepów internetowych i bazują na nim naprawdę wielkie marki.

Widoczność w sieci

Uznajmy, że sklep internetowy zaczął już działać i nie posiada żadnych błędów. Pozostaje więc pytanie, w jaki sposób uświadomić użytkowników o istnieniu naszej witryny? Przecież internet jest ogromny i ciężko tak naprawdę natrafić przypadkowo na konkretny sklep.

Otóż, istnieje kilka metod zareklamowania swojej platformy. Najdroższą opcją może być wykupienie reklamy w Google Ads bądź na popularnych portalach internetowych. Najtańszą jest z kolei założenie powiązanych z marką profili na kontach społecznościowych i wdrażanie tam regularnego ruchu.

Wyśrodkowaniem obu powyższych metod jest skorzystanie z usług pozycjonowania. Jest to niezbyt kosztowny, ale za to rozłożony w czasie proces, mający na celu zapewnienie naszej stronie wysokiej lokaty w rankingu wyszukiwania.

Poprzedni artykułO czym trzeba pamiętać przy podpisaniu umowy na energię?
Następny artykułJava Developer – na czym polega jego praca?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj