Sukces polskiej marki przy mocnej konkurencji gigantów

Marka napoju Zbój Energy Drink od początku istnienia była bardzo medialna. Jednak nikt nie dawał jej większych szans.

Marka napoju Zbój Energy Drink od początku istnienia była bardzo medialna. Jednak nikt nie dawał jej większych szans na poparcie rozgłosu dobrymi wynikami sprzedaży. Niedowiarków zapewne kują w oczy rozstawione w kilku tysiącach punktów, w kilku województwach lodówki, standy i inne materiały POS. Innych ludzi z branży skazujących markę na pożarcie dziwi zapewne również rotacja produktu na sklepowych półkach nie gorsza, a w zdecydowanej większości lepsza od potentatów rynku polskiego. Dlaczego?

Niestandardowa strategia marketingowa
Jedni je kochają, drudzy nienawidzą. Tak mniej więcej wygląda podejście odbiorców do działań promocyjnych marki. Jedno jest pewne, obok strategii marketingowej Zbój energy drink nie da się przejść obojętnie. O marce w krótkim czasie zrobiło się bardzo głośno, czego nie udało się osiągnąć prawie żadnemu producentowi napojów energetycznych. Wykorzystanie w kampaniach wizerunku kobiet, na pierwszy rzut oka wydawać się może kontrowersyjne. Jednak po głębszej analizie, można stwierdzić, że sytuacje przedstawione w reklamach są w większości z życia wzięte, tylko nieco przerysowane. Niestandardowe pomysły marketingowe nie ograniczają się jednak do samych filmów reklamowych. Zbój energy drink promowany jest również za pomocą innowacyjnych materiałów POS, samplingów, degustacji oraz dedykowanym programom lojalnościowym dla każdego z partnerów marki.

Wyłączność terytorialna na dystrybucję
BRAT&BRAT dystrybucję Zbój energy drink rozpoczął ponad rok temu w województwie małopolskim. Dziś napoje energetyczne marki dostępne są również w województwach: podkarpackim, dolnośląskim oraz śląskim. Zbój energy drink rotuje już na półkach 5 000 sklepów w Polsce. „Markę Zbój poznałem na targach jednej z sieci spożywczej w kwietniu tego roku. Zainteresowała nas chwytliwa nazwa oraz atrakcyjna, spójna polityka cenowa. Decyzja zapadła po dosłownie godzinie rozmów z właścicielami marki Zbój. Dziś mogę śmiało powiedzieć że to było dobre posunięcie. Budowanie marki to długa droga, ale z pasją i zaangażowaniem podchodzimy do dystrybucji. Na tym polega nasza siła. Energię czerpiemy z gór;)” — komentuje Grzegorz Kurkowiak, Dyrektor handlowy Jako–Hurt Integrator Najlepszych Marek. Nie tylko do marketingu marka wykazuje niecodzienne podejście. Zarządzanie dystrybucją również cechuje się niestandardowym podejściem strategicznym. Uczciwa strategia cenowa marki oraz wyłączność terytorialna dla lojalnych partnerów sprawia, że Zbój jest marką, która daje pewność dla dystrybutora, a dedykowani przedstawiciele handlowi docierają do każdego punktu, gdzie nie tylko sprzedają produkt, lecz przede wszystkim z zaangażowaniem pomagają odsprzedać go klientowi końcowemu. Pod tym względem BRAT&BRAT wprowadził całkiem nową jakość w tworzeniu i zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Silna pozycja rynkowa
Zbój energy drink swoją pozycje zawdzięcza ciężkiej pracy, aktywnej postawie, niestandardowym pomysłom marketingowym zaangażowaniu floty własnych przedstawicieli handlowych oraz partnerskiej współpracy z zewnętrznymi dystrybutorami. Dzięki spójnemu podejściu i przemyślanej strategii promocji oraz dystrybucji, marce — jako nielicznej w branży napojów energetycznych — udało się zbudować silną pozycję rynkową, opartą o lojalnych dystrybutorów zewnętrznych oraz oddanych konsumentów.

WWW.ZBOJ.ENERGY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here