Remarketing – kiedy jest skuteczny?

Remarketing – kiedy jest skuteczny?

Prowadząc firmę, niezależnie od branży, kluczową rolą jest dotarcie do klientów. Jak wiadomo, z powodu dużej konkurencji, nie jest to wcale łatwe, dlatego coraz więcej osób decyduje się na remaketing. Zatem na czym on polega i jaka jest jego skuteczność?

Remarketing – tu nie ma miejsca na przypadek

Remarketing jest coraz popularniejszą formą dotarcia do niezdecydowanego klienta, który już wcześniej odwiedził Twoją stronę www. Wchodząc na stronę internetową akceptuje się pliki cookies, czyli popularne ciasteczka. W ten sposób plik cookies zapamiętuje potencjalnego klienta, jest on zapisywany na liście remarketingowej. Następnie tworzone są dedykowane listy remarketingowe. Zatem po zamknięciu strony, bardzo często taka osoba widzi reklamę danego sklepu na innych witrynach.

Widoczne reklamy, które obecne są niemal na każdej witrynie, są dokładnie spersonalizowane pod określonego klienta. W remarketingu nie ma miejsca na przypadek, gdyż wszystkie działania są skrupulatnie zaplanowane. Dzięki temu tworzy się pozytywną relację z klientem. Widać tutaj również nastawienie na współpracę długotrwałą. Reklamy przygotowane pod wybranego klienta, mogą obejmować produkty przeglądane na wcześniej odwiedzanych stronach, jak i dotyczyć dokonanych zakupów. Kluczową rolę pełni tutaj ustawienie kampania remarketingowa.

Oddziaływanie na klientów –kampania remarketingowa

Kampania remarketingowa to najbardziej zaawansowana forma reklamy. Pozwala ona dotrzeć zarówno do nowych klientów, jak i tych niezdecydowanych, zatem i zwiększyć obroty. Okoły 2 miliony witryn korzysta z sieci google remarketing, zatem zdobycie klientów jest niemal na wyciągnięcie ręki. Remarketing google ma niezwykle duży zasięg, zatem wybierając odpowiednią i najbardziej skuteczną kampanię remarketingową ma się pewność, że inwestycja bardzo szybko się zwróci.

Jak pokazują badania osoby pozyskane z remarketingu zdecydowanie więcej czasu spędzają na stronie reklamodawcy i znacznie częściej dokonują konwersji. Zatem reklamy mogą wyświetlane osobom, które wcześniej odwiedzają daną stronę www, czy też jej podstrony. Reklama wyświetlana jest również tym, którzy zakupili daną usługę, czy też produkt, bądź tylko go oglądali. Reklama tworzona jest nawet dla osób, które wcześniej dodały produkt do koszyka, wtedy można wyszukać ją w zakładce opuszczony koszyk.

Adwords remarketing – bo rodzaj ma znaczenie

Google remarketing ściśle dopasowany jest do potrzeb klientów i ich oczekiwań. Korzystając z narzędzia google adwords nawet grafikę i sposób wyświetlania reklam można dopasować do grupy odbiorców. Można wyróżnić wiele rodzajów google remarketingu, gdzie najbardziej podstawową formą jest remarketing standardowy. W tym przypadku wyświetlane są reklamy osobom, które wcześniej odwiedziły stronę.

Bardziej zaawansowaną formą jest remarketing dynamiczny. W tym przypadku remarketing google jest spersonalizowany pod daną osobę i produkty, które wcześniej oglądała w sklepie. Remarketing dynamiczny jest dostosowany do użytkowników danej witryny. Umożliwia także wyświetlanie reklam na tablecie, czy telefonie komórkowym.

Adwords remarketing – bo liczy się strategia

Podstawą adwords remarketingu jest ustalenie odpowiedniej strategii. Zatem kluczową rolą jest tutaj dotarcie do wszystkich użytkowników witryny. Kampania remarketingowa ma za zadanie pozyskanie nowych klientów, ale również powrót osób, które wcześniej zakupiły dany przedmiot. Zatem strategie obejmują dostosowanie reklam pod grupę docelową. Powinny pasować wizualnie. Do klientów dociera się także wybierając odpowiedni format oraz rozmiar reklamy.

Remarketing niewątpliwie jest skuteczną formą dotarcie do nowych klientów, jak i nawiązania relacji długoterminowych ze stałymi klientami. Dzięki reklamom, które są wyświetlane bardzo łatwo można zwiększyć popularność strony. Inwestycja w remarketing google bardzo szybko się zwraca, zatem niewątpliwie jest bardzo skuteczna. Często przecież mówi się, że reklama jest dźwignią handlu, a kampanie remarketingowe są po prostu nowoczesną formą reklamy.

Remarketing adwords polecany jest każdemu przedsiębiorcy, który sprzedaje towary w sieci. Dzięki remarketingowi może dotrzeć do zdecydowanie większego grona odbiorców i pozyskać nowych klientów. Dzięki temu można znacząco zwiększyć swoje przychody, co niewątpliwie jest bardzo ważne.

Poprzedni artykułTeczki reklamowe – skuteczny element marketingu?
Następny artykułRODO w pożyczkach online

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj