Na czym polega rebranding i kiedy warto go przeprowadzić?

Rebranding wielu przedsiębiorcom kojarzy się z samym odświeżeniem logo, ewentualnie wybranych elementów wizerunku marki. W rzeczywistości jest to znacznie bardziej skomplikowany proces, który obejmować może zmianę wszystkiego, co składa się na wizerunek i postrzeganie przez odbiorców firmy. Rebranding jest skutecznym narzędziem, po które warto sięgnąć jedynie w określonych sytuacjach. Właściwie wykorzystany może bowiem przynieść liczne korzyści, a niekiedy także uratować markę przed zniknięciem z rynku.

Czym jest i na czym polega rebranding?

Rebranding jest bardzo złożonym, skomplikowanym i kosztowym przedsięwzięciem, które powinno być realizowane wyłącznie przez profesjonalistów – sprawdzoną agencję brandingowa specjalizującą się zarówno w brandingu, czyli budowaniu wizerunku marki od podstaw, jak i rebrandingu, czyli metamorfozie tożsamości już istniejącej firmy. Rebranding to nic innego, jak proces transformacji wszystkich elementów marki. Obejmuje on zmianę produktów i usług, firmowego logo, systemu identyfikacji wizualnej, sposobu komunikacji i wielu innych oraz ma na celu osiągnięcie lepszej pozycji marki na rynku.

Rebranding nie jest więc tożsamy z samą zmianą logo – jego zadaniem jest uspójnienie wszystkich elementów wizualnych marki, w tym wyglądu jej materiałów reklamowych, wystroju wnętrz, opakowań produktów i wielu innych. Rebranding ma ogromną moc, jednak powinien być stosowany z dużą rozwagę. Nie ma bowiem najmniejszego sensu w jego przeprowadzaniu, jeśli firma dobrze radzi sobie na rynku, systematycznie zyskuje na rozpoznawalności oraz stabilnie się rozwija. Wszelkie zmiany wprowadzane na tak delikatnym etapie rozwoju mogą wywrzeć negatywny wpływ na dalszą jej działalność.

Kiedy warto przeprowadzić rebranding?

Istnieją jednak pewne sytuacje, kiedy rebranding okazuje się jedynym słusznym rozwiązaniem. Jest to bowiem niezwykle skuteczne narzędzie, które może cofnąć negatywne następstwa podejmowanych wcześniej działań oraz skierować firmę na właściwą ścieżkę rozwoju. Rebranding powinien być przeprowadzony w sytuacji, kiedy sytuacja firmy nie jest zbyt dobra i słabo rokuje na przyszłość. Spadek sprzedaży, utrata klientów oraz pojawienie się silnej konkurencji to tylko niektóre z problemów, na które skutecznym remedium może okazać się rebranding. Pozwoli on na ponowne przedstawienie klientom firmy, zainteresowanie ich jej ofertą oraz dopasowanie przekazu do potrzeb grupy docelowej.

Rebranding będzie także dobrym wyborem dla tych firm, które są obecne na rynku od bardzo długiego czasu. Często się bowiem zdarza, że wykreowany kilkanaście lat temu wizerunek staje się przestarzały i co za tym idzie, coraz mniej atrakcyjny dla współczesnych klientów. Jego odświeżenie pozwala na nowo wzbudzić pożądane emocje w odbiorach oraz uczynić firmę bardziej konkurencyjną. Inną sytuacją, która powinna skłaniać do przeprowadzenia rebrandingu jest rozwój firmy – często zdarza się tak, że im bardziej firma się rozrasta, tym bardziej jej wizerunek traci na spójności. Prawidłowo przeprowadzony rebranding pozwala na uporządkowanie zarówno samego wizerunku, jak i działań przedsiębiorstwa.

Poprzedni artykułWiata samochodowa tańszą alternatywą garażu
Następny artykułPodatki a jednoosobowa działalność gospodarcza

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj