Jakie są różnice między pozycjonowaniem, a reklamą płatną (Ads)?

Stało się. Uruchomiliśmy stronę internetową naszej firmy. Jest atrakcyjna pod względem wizualnym, oferta uzupełniona tak, by zachęcić potencjalnych klientów. Niestety, ich pozyskanie nie jest łatwe i z pewnością samo utworzenie fajnej witryny nie pomoże, by ich pozyskać. Szczególnie, gdy mamy dużą konkurencję, która, jak wiadomo nie śpi i również stara się znaleźć kontrahentów. W takim przypadku należy zająć się reklamą naszej firmy. Nasuwa się jednak pytanie, wybrać pozycjonowanie, czy może płatną reklamę (Ads)? Jakie są różnice pomiędzy tymi rozwiązaniami? Postaramy się wytłumaczyć w dalszej części tego artykułu.

Zacznijmy od tego, co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej to usługa, która ma na celu, jak sama nazwa mówi zadbać o to, by nasza witryna po wpisaniu konkretnych słów kluczowych znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania. Warto tutaj zaznaczyć, że jest to proces, który wymaga czasu, abyśmy mogli zauważyć efekty. Pozycjonowanie zaczynamy od optymalizacji strony. Witryna musi spełniać szereg norm, które są wymagane przez algorytmy Google. Obecnie należy skupiać się na treściach, które powinny być unikalne, a także wartościowe. Pozycjonerzy rozpoczynający pracę, która ma na celu poprawę naszej pozycji w wyszukiwarkach tworzą treści nawiązujące do tematyki naszej stron internetowej. Chodzi o to, by czytelnik, nasz potencjalny klient nie tylko dowiedział się o tym, jakie oferujemy usługi, lecz także aby lektura artykułów przyniosła mu korzyści w postaci wiedzy na dany temat. Oczywiście treść musi być nie tylko rzetelnie przygotowana pod względem merytorycznym. Artykuł musi spełniać wszystkie wymogi techniczne określane przez algorytmy. Pozycjonowanie stron internetowych to także budowanie tak zwanej sieci odnośników. Im więcej linków z innych witryn będzie prowadzić do naszej strony, tym lepiej.

Czy warto skorzystać z SEO?

Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Nie tylko warto, ale wręcz trzeba. Pozycjonowanie daje nam same korzyści. Przede wszystkim dzięki skorzystaniu z usług firmy zajmującej się SEO będziemy mogli dotrzeć do większej liczby klientów. To oczywiście za sprawą wysokiej pozycji w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie wymaga czasu, ale możemy być pewni, że cierpliwość popłaca. Co ważne, SEO jest o wiele tańsze od kampanii Google Ads i tym podobnych. Warto również dodać, że efekty pozycjonowania, tzw. naturalnego są lepiej postrzegane.

Płatne reklamy, czyli Google Adwords

Alternatywą dla pozycjonowania jest wybranie linków sponsorowanych. To te, które pojawiają się po wpisaniu słowa kluczowego na samym początku strony. Aby nasza strona pojawiła się w tym miejscu należy wykupić płatną kampanię Google Ads. To rozwiązanie różni się od pozycjonowania tym, że nasza witryna pojawia się od razu na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Atutem Google Ads jest również to, że płacimy za kliknięcia, które kierują do naszej witryny. Nie ma znaczenia, czy reklamę widziało tysiąc, czy dziesięć tysięcy osób. Liczy się efekt. Jeśli więc nasza strona internetowa jest przygotowana poprawnie, mamy szansę na pozyskanie wielu potencjalnych klientów. Oczywiście wszystko zależy od budżetu, jaki chcemy poświęcić na kampanię Ads.

Atuty Google Ads

Największą różnicą pomiędzy pozycjonowaniem, a skorzystaniem z kampanii Google Adwords jest czas, po którym pojawią się efekty. Wybierając Ads możemy być pewni, że nasza strona praktycznie od razu będzie wyświetlała się zarówno w wyszukiwarce, jak i u partnerów, a więc na łamach witryn, które wyświetlają reklamy Google. Niestety wadą takiego rozwiązania jest oczywiście kwestia finansowa. Co prawda pozycjonowanie wymaga większej ilości czasu, jednak efekt jest trwalszy i lepszy pod względem wizerunkowym. Z kolei Google Ads pozwala na większe możliwości. Mowa tu o wybraniu targetu. Możemy więc ustawić nie tylko słowa kluczowe, które mają prowadzić do naszej strony, ale także skonfigurować kampanię tak, aby była uruchamiana na przykład w konkretnych godzinach i w ustalonych regionach.

Wybrać pozycjonowanie czy Google Ads?

Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z obu opcji, co niestety oczywiście może wiązać się z dużym kosztem. Pozycjonowanie warto zlecić firmie, która się na tym zna. Dzięki temu będziemy pewni, że kampania będzie przeprowadzona skutecznie. Dzięki temu efekt będzie długotrwały i tak naprawdę niedrogi. Google Ads warto wybrać wtedy, gdy chcemy szybko trafić na pierwszą stronę wyszukiwania. Będzie to dobre rozwiązanie dla firm, które chcą wypromować produkt lub usługę dostępną sezonowo. Oczywiście minusem Google Ads jest to, że wraz z końcem opłacania kampanii, kończą się wyniki, czego o SEO powiedzieć nie można.

Zastanawiasz się jaka forma reklamy będzie dla Ciebie najlepsza? Skontaktuj się z KoboSystem – dopasujemy usługę do Twoich potrzeb!

Poprzedni artykułDrukarki przemysłowe
Następny artykułFuzja BPH i Alior Banku – bilans zmian i zysków dla klientów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj