Influencer marketing w e-commerce – dlaczego jest tak skuteczny?

Współpraca z influencerami w branży zakupów internetowych po prostu się sprawdza. Dlaczego tak się dzieje? Na jakie efekty influencer marketingu w e-commerce można liczyć? Oto najważniejsze informacje.

Dotarcie do nowych odbiorców

Czasem bywa tak, że użytkownicy, którzy doskonale wpasowują się w charakterystykę Twojej grupy docelowej, z różnych powodów pozostają poza zasięgiem Twoich mediów i kanałów promocji. W takiej sytuacji nie mogą się oni stać Twoimi klientami, nawet jeśli Twoja oferta stanowi doskonałą odpowiedź na ich potrzeby.

Może się też zdarzyć tak, że internauta wprawdzie zetknie się z Twoim przekazem marketingowym (display, reklama w wyszukiwarce itp.), ale z jakiegoś powodu go zignoruje. Rozwiązaniem w obu tych sytuacjach – i to rozwiązaniem bardzo skutecznym – jest właśnie influencer marketing. Badania pokazują, że opinia innych (w tym np. influencerów) to bardzo istotny wyznacznik, którym w podejmowaniu decyzji zakupowych kieruje się ponad połowa konsumentów.

Budowanie świadomości marki

Influencer to – zgodnie z angielskim znaczeniem nazwy – ktoś, kto „ma wpływ”. Jego odbiorcy dobrze go znają, lubią go, są ciekawi jego zdania i liczą się z jego opinią. Dlatego jeśli Twój brand pojawi się w treściach udostępnianych przez takiego twórcę – czy to w formie lokowania produktu, wpisu sponsorowanego, recenzji lub innej – zostanie przez internautów zapamiętany oraz skojarzony z konkretnymi emocjami i wartościami. Być może nie zawsze przełoży się to od razu na konwersję – możesz się jednak spodziewać, że konsument, który już słyszał o Twojej marce, powróci do niej wtedy, gdy będzie szukał związanych z nią produktów lub usług.

Zaciekawienie konsumentów

Internauci często są zmęczeni otaczającymi ich zewsząd reklamami internetowymi – do tego stopnia, że mówi się nawet o „ślepocie bannerowej”, czyli odruchowym odwracaniu uwagi od wszystkiego, co reklamę przypomina. Użytkownicy, zirytowani powtarzającymi się, niedopasowanymi komunikatami promocyjnymi, które zakłócają, a czasem wręcz uniemożliwiają zapoznanie się z treścią strony – instalują rozszerzenia do przeglądarek, które je zablokują.

Tymczasem influencer marketing, choć z roku na rok coraz popularniejszy, wciąż pozostaje stosunkowo rzadko wykorzystywaną formą promocji, w niektórych branżach nieznaną klientom w ogóle. To sprawia, że jest odbierany ze sporym zaciekawieniem.

Wzmocnienie pozycji witryny e-sklepu

Masz swoją stronę e-sklepu, zatem bez wątpienia zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważną kwestią jest dobra widoczność witryny w wynikach wyszukiwania oraz wiesz, że kluczowym elementem SEO jest linkbuilding. A influencer marketing to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie wartościowych odnośników prowadzących do strony internetowej!

Jeśli chcesz spróbować wypromować swój e-commerce we współpracy z influencerami, dobrze by było, gdyby w planowaniu i realizacji kampanii wsparła Cię wyspecjalizowana agencja. Influencer marketing jest bowiem rozwiązaniem, które może się sprawdzić w przypadku każdej branży i marki, ale tylko wtedy, gdy zostanie odpowiednio przeprowadzony. Skorzystaj z doświadczenia ekspertów!

Poprzedni artykułZebra Technologies zwiększa produktywność pracowników firm dzięki pierwszemu indywidualnemu komputerowi mobilnemu klasy korporacyjnej
Następny artykułPierwsi sprzedawcy mogą już używać integracji z Amazon.pl. Szybki ruch IdoSell przed otwarciem giganta e-commerce

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj