Hu, hu, ha, nasza zima… – jak przygotować się do zimy? Oto cztery cenne wskazówki!

Hu, hu, ha, nasza zima... – jak przygotować się do zimy? Oto cztery cenne wskazówki!

Czas przyjąć do wiadomości, że lato nas na jakiś czas opuściło. Dlatego zamiast wspominać letnie miesiące i tęsknić za słońcem, warto stawić czoła nadchodzącej zimie. W końcu i ona, choć mroźna i kapryśna, potrafi być cudowna! Pod warunkiem że odpowiednio się do niej przygotujemy!

Zima z pewnością ma swoje dobre strony: magiczny okres świąteczny, lepienie bałwana, rodzinne kuligi czy narty. Tak, to piękny czas! Choć prawdą jest też, że mamy wtedy więcej okazji do okolicznościowych wydatków i pożyczka chwilówka staje się często nieunikniona… Jednak są sposoby na to, by zima nie kojarzyła się wyłącznie z krótkimi dniami i skromnym portfelem. Sprawdź cztery cenne wskazówki!

Po pierwsze – bez śniadania ani rusz!

Śniadanie to najcenniejszy dla naszego zdrowia posiłek. I mimo że każdy o tym dobrze wie – nie wszyscy biorą to pod uwagę. Zamiast pożywnego śniadania pojawia się jedynie gorąca herbata lub mocna kawa. Błąd! Takie napoje tylko pozornie zaspokajają głód. Pamiętajmy, że zimą nasz organizm pod wpływem niskich temperatur potrzebuje więcej energii! Dlatego abyśmy zbytnio nie zmarzli, na początek chłodnego dnia musimy zjeść smacznie i zdrowo!

Po drugie – świeże powietrze!

Długie spacery, niezależnie od tego, jak mroźnie jest na zewnątrz i jak długo pracujemy – to idealny sposób na “świeży” umysł. Większa dawka tlenu i światło dzienne sprawią, że nasze zegary biologiczne będą funkcjonować tak, jak powinny. Jest to bardzo ważne! Ośmiogodzinny rytm pracy w towarzystwie klimatyzacji i sztucznego światła zaburza prawidłowe działanie organizmu. Spędzając czas wyłącznie w biurze, a potem w domu mamy większe wahania nastrojów, brak motywacji do aktywności fizycznej, a nawet skłonność do depresji… Dlatego 30 minut krótkiego spaceru na świeżym powietrzu zdziała cuda!

Po trzecie – w zdrowym ciele zdrowy duch!

Zimą wbrew pozorom nie jesteśmy skazani na wieczne marudzenie i nudę. Niezależnie od tego, czy za oknem pada śnieg czy deszcz, starajmy się regularnie ćwiczyć. Nie musi być to aktywność na świeżym powietrzu. Mogą to być: basen, siłownia, joga czy ćwiczenia na hali piłkarskiej. W końcu udowodnione jest naukowo, że wszelka aktywność gwarantuje nie tylko piękne ciało, ale i zdrowy umysł.

Po czwarte – nawyki żywieniowe kluczem do sukcesu!

To prawda, że zdrowe żywienie jest ważne przez cały rok, ale nie zapomnijmy o tym szczególnie zimą! Dostarczanie odpowiedniej dawki witamin i substancji odżywczych, gdy wokoło pełno bakterii i wirusów, to podstawa. Odpowiednia dieta z pewnością wzmocni organizm, który uodporni się na wszelkie przeziębienia i grypy. Ważny jest także właściwy rytm dnia i nocy. Kładzenie się do łóżka i wstawanie o tej samej godzinie oraz jadanie o podobnych porach pozwoli zachować pozytywną dawkę endorfin.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here